رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش در همایش توسعه حمل و نقل تاکید کرد:

اتکا به تردد با خودرو اساسا نا کار آمد و محدودیت زاست

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۲:۴۰:۰۷
کد خبر: ۶۶۵۱۳۲
اتکا به تردد با خودرو اساسا نا کار آمد و محدودیت زاست
محسن هاشمی گفت، توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی نشان دهنده این است که نباید خودرو محور بود، و در هنگام احداث برزگراه ها و اتوبان ها اتکا به تردد با خودرو اساسا نا کار آمد و محدودیت زاست.

به گزارش گروه خبری خبرگزاری برنا در تهران، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش در سومین همایش توسعه مبنتی بر حمل‌ونقل همگانی اظهار داشت، توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی نشان دهنده این است که نباید خودرو محور بود و در هنگام احداث برزگراه ها و  اتوبان ها  اتکا به تردد با خودرو اساسا ناکارآمد و محدودیت زاست.

وی درخصوص ایجاد تمرکز در نزدیکی ایستگاه‌های حمل ونقل شهری گفت: مجتمع‌های ایستگاهی متعددی در نزدیکی ایستگاه‌های مترو شکل گرفته و یا در حال شکل گیری هستند که می‌توانند با ایجاد تمرکز و ترغیب مسافران برای استفاده از حمل و نقل همگانی بخشی از هزینه‌های این پروژه‌ها را تامین کنند.

هاشمی با اشاره به توسعه سند مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD) اظهارکرد: این سند نقطه عطفی در شهرسازی  به‌شمار می‌رود، چون یک سند شهرسازی مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی محسوب می‌شود و  باعث سوق یافتن مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، افزایش توجیه اقتصادی در حمل‌ونقل همگانی و افزایش ارزش ملک در جوار ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود، باید در ایران سازمان های مرتبط در زمینه توسعه حمل و نقل همچون کشورهای خارجی همکاری چند جانبه ایی داشته باشند.

 

 


 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز