سرهنگ غلامحسین بیابانی در یاداشتی نوشت:

خشونت خانگی؛ بستری برای خشونت در جامعه

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۳:۰۶:۳۸
کد خبر: ۶۶۵۱۴۲
خشونت خانگی؛ بستری برای خشونت در جامعه

به گزارش خبرگزار ی برنا در تهران، سرهنگ  غلامحسین بیابانی در یاداشتی نوشت، اندیشمندان اجتماعی خشونت خانگی را به عنوان ریشه همه خشونت های درون فردی تعریف می¬نمایند. آنها معتقد هستند که خانواده و داخل حریم خصوصی از خانه، جایی است که آغازگر همه چیز است. درک خشونت در جامعه اول با درک خشونت در درون خانواده، آغاز می شود.

خشونت خانگی نتیجه بسیاری از مشکلات- مسئله کنترل بین دو نفر، پرخاشگری، عدم توانایی در مدیریت خشم، و یا در پاسخ به تضاد- است.

اساسنامه فلوریدا تعریفی از خشونت خانگی ارائه داده و آن عبارت از:"هر گونه حمله، حمله خشمگینانه و شدید، ضرب و جرح، ضرب و جرح خشمگینانه و شدید، تجاوز جنسی، ضرب و جرح جنسی، کمین کردن، کمین کردن خشمگینانه، آدم ربایی، اشتباه زندانی و یا هر جرم و بزهکاری که موجب صدمه شخصی یا مرگ یک خانواده یا یکی از اعضای خانواده توسط دیگری، که در همان واحد مسکونی تنها ساکن، است یا بوده است. " تعریف می کند. از نظر اساسنامه، افراد مرتبط خونی یا ، افرادی که به عنوان یک خانواده با هم زندگی می کنند را در بر می گیرد.

اما هر ساله در ایالات متحده، بین 1000 تا1600 زن به دست شوهران خود کشته می شوند. زنان در اکثر موارد قربانی خشونت خانگی هستند، اما همچنین مردان توسط همسران خود به قتل می¬رسند. قتل در خشونت خانگی اغلب پس از یک مدت طولانی اتفاق می افتد، و الگوی تشدید ضرب و جرح که به عنوان اجرای قانون یا دیگر شناخته شده است.

مطالعات نشان دهنده این است، که تفاوتی در بروز روابط توهین آمیز بین خانواده های ثروتمند و فقیر یافت نشده است. با این حال، فقر یک عامل استرس است که ممکن است تکرار خشونت خانگی در خانه های خشونت آمیز را افزایش دهد. بدون مداخله، توهین ها ادامه خواهد داشت، خشونت خانگی بیشتر در مناطق کم درآمد نسبت به درآمد بالا، گزارش می شود. چرا که در مناطق فقیرتر خانه ها به هم نزدیک هستند، و همسایگان ممکن است از خشونت آگاه شوند و آن را گزارش کنند. سطح بالایی از حضور پلیس در مناطق با درآمد پایین / جرم و جنایت زیاد، نیز تشخیص خشونت خانگی و مداخله توسط مأموران اجرای قانون افزایش می دهد. در محلات مرفه تر که در آن خانه ها دورتر از هم هستند، همسایگان کمتر احتمال دارد که خشونتی که در خانه همسایه اتفاق افتاده، را شهادت دهند و گزارش کنند.

اغلب توانبخشی، پاسخی برای پایان دادن به خشونت است. معمولا توانبخشی به معنی پرداختن به مشکلات، پیش از تمایل نشان دادن افراد به بزهکاری است که از جمله آنها: آموزش و پرورش، آموزش مهارت های شغلی و درمان مواد مخدر، است. این بدین معنا است که در پرداختن به عواقب سابقه کیفری، از جمله از دست دادن برخی از حقوق مدنی، رد صلاحیت از برخی خدمات دولتی و موانعی در مسیر استخدامی، را می توان به آن افزود.

 

نظر شما