استاندار تهران تاکید کرد:

فرمانداران باید سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را جذب کنند

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۵۹:۳۹
کد خبر: ۶۶۵۲۵۴
فرمانداران باید سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را جذب کنند
محمدحسین مقیمی اظهار داشت، اگر فرمانداران نتوانند در شهر خود سرمایه گذار جذب نمایند، دولت نمی تواند به تکالیف خود عمل کند.
به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران، محمدحسین مقیمی در همایش تخصصی بررسی آسیب های اجتماعی و تأمین امنیت عمومی که با حضور وزیر کشور، فرمانداران شهرستان های استان و مقامات قضایی دادسراهای استان در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد گفت:از مهمترین وظایف دولت تأمین امنیت شغلی،اجتماعی و قضایی مردم است.
 
وی با بیان اینکه امنیت در سایه اجرای قانون،امید، مشارکت، عدالت، اقتدار و تکریم به دست می آید افزود:امنیت نیاز به رشد اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی دارد و برای ایجاد آرامش در جامعه ایجاد این امنیت لازم است.
 
استاندار تهران انجام اقدامات منسجم و هماهنگ همه دستگاه های اجرایی را برای برقراری امنیت ضروری دانست و تأکید کرد: توزیع عادلانه امکانات، حفظ اقتدار نظام و مسئولان در اجرای قانون و همکاری متقابل فرمانداران ،بخشداران و دادستان ها موجب هم افزایی و افزایش موفقیت ها می شود.
 
مقیمی گفت: حضور رئیس دادگستری در شورای تأمین و نمایندگان آنها در کارگروه ها مؤثر است و از دستگاه قضایی می خواهیم رسیدگی به پرونده های قدیمی در شهرستانهای استان تسریع یابد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش حقوق معلمان، پرستاران و ایثارگران که اواخر دولت اصلاحات تصویب شد اشاره کرد و افزود: در بودجه امسال باید ٤٠ هزار میلیارد تومان از بودجه جاری به حقوق بازنشسته ها اختصاص یابد.
 
استاندارتصریح کرد:مهمترین وظیفه فرمانداران بازکردن راه برای سرمایه گذاری است و اگر فرمانداری نتواند در شهر خود سرمایه گذاران و کسانی که به دنبال فعالیت اقتصادی هستند جذب کند، دولت نمی تواند به تکالیف خود عمل کند.
 
مقیمی ادامه داد: سرمایه گذاران به دنبال سود هستند و حل مشکل بیکاری راه حلی جز سرمایه گذاری ندارد و باید به سرمایه گذاران بهاء دهیم.
 
وی با بیان اینکه تولیدات داخلی برای صادرات به کیفیت بالا و کم شدن بهای تمام شده نیاز دارند تصریح کرد: فرمانداران باید مسیر نوسازی تکنولوژی کارخانه ها را در جهت تأمین ذائقه مشتری خارجی فراهم کنند و در این راه همکاری سیستم بانکی برای نوسازی صنایع اهمیت دارد.
 
استاندار در ادامه سخنانش به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی اجازه دهیم فعالیت های فرهنگی افزایش یابد و کانون های فرهنگی مساجد در این بخش نقش مهمی دارد.
 
مقیمی به وضعیت ٨ هزار معتاد متجاهر که در مراکز ماده ١٦ نگهداری می شوند اشاره کرد و افزود: در موضوع طلاق نیز مشاوره های قبل از ازدواج و طلاق در دستور کار قرار دارد .
 
وی با بیان اینکه چهار میلیون و ٦٠٠ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده استان تهران حضور دارند، گفت:این تعداد به اندازه جمعیت دو استان است.
 
استاندار تهران در پایان افزود: برای رسیدن به امنیت پایدار و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی نیاز به همدلی،همکاری و همراهی همه نیروها داریم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز