با حضور محمدابراهیم ذوالقدر خواننده و مدرس پیشکسوت ایران؛

نشست آیین آواز ری در شهر ری برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۹:۰۸:۰۵
کد خبر: ۶۶۶۰۰۱
نشست آیین آواز ری در شهر ری برگزار شد
با حضور محمدابراهیم ذوالقدر خواننده و مدرس پیشکسوت ایران، سید محمد موسوی رئیس اداره ارشاد و فرهنگ شهرستان ری و جمعی از هنردوستان نخستین نشست آیین آواز در فرهنگسرای ولا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، در این نشست محمدابراهیم ذوالقدر به عنوان مهمان ویژه، خواننده و مدرس پیشکسوت در ۷۸ سالگی آوازی را در دستگاه ماهور اجرا کرد و نشان داد همچنان از حنجره توانایی برای خوانندگی برخوردار است و  حسن علی‌نژاد نوازنده جوان سه‌تار (از شاگردان استاد زنده‌یاد ذوالفنون) وی را همراهی کرد. ذوالقدر در ادامه تصنیف‌های قدیمی و مشهور عشق تو، ز من نگارم و اگر مستم را نیز اجرا کرد و استقبال حضار را برانگیخت.

دیگر خواننده باسابقه این نشست مرتضی منفرد بود که آوازی را در دشتی به همراه تار حمیدرضا منفرد خواند. حمیدرضا منفرد خودش خواننده جوانی است که در سال‌های اخیر با صدای متفاوتش موفقیت‌هایی را در فضای مجازی، کنسرت‌ها و یکی دو جشنواره آوازی کشور کسب کرده. حمیدرضا منفرد فرزند زنده‌یاد رضا منفرد خواننده قدیمی و خوش‌صدای رادیوست که مرگ زودهنگامش باعث قطع سلسله موفقیت‌های او شد.

حمیدرضا منفرد هم در نشست آیین آواز ری علاوه بر همنوازی با صدای عمویش، در بخشی جداگانه روی صحنه آمد و به همراه نی علی عرب خوانساری آوازی را در دستگاه نوا عرضه کرد.

حسام صحرایی دیگر خواننده این نشست هم آوازی را در افشاری خواند. تار پوریا خاکپور، نی احسان لیوانی و تمبک مسعود عرب همنوای صدای صحرایی شدند که تا کنون دو آلبوم را با صدایش روانه بازار موسیقی کرده و چندی است در حال تدارک آلبوم سومش است. حسین نوریانی دیگر خواننده جوان این نشست هم، آوازی را با تار مهدی اکبری اجرا کرد. نوریانی پیشتر در آیین آواز ارسباران و شب آواز ایرانی هم اجراهای موفقی را تجربه کرده بود.

علی شیرازی دیگر خواننده اهل شهرری هم آوازی را به همراه دو تصنیف بسته دام و چاه زنخدان اجرا کرد. حسن علی‌نژاد در این بخش هم روی صحنه آمد و با ساز سه‌تار صدای شیرازی را همراهی کرد. آواز این خواننده با داشتن بافتی ردیفی در دشتی شامل دوبیتی‌خوانی بود.

نشست آیین آواز ری همچنین به مانند نشست‌های مشابهش در ارسباران دارای یک بخش مباحثه فنی و تئوریک هم بود. مرتضی غزنوی مدرس، خواننده و پژوهشگر آواز در این بخش با موضوع «تحریر و چهچهه در آواز ایرانی» سخن گفت.اجرای آوازهای مثالی در لابلای بحث‌ها توسط این خواننده و همچنین ارائه آوازهای مثالی از طریق پخش در سالن، جزئی از این پنل تخصصی بود تا مطالب به صورت واضح بیان شده و در واقع گویاسازی شود. حسن علی‌نژاد کارشناس مجری این بخش بود. ضمن اینکه مجری‌گری صحنه‌ای کل برنامه را حبیب‌الله انیسی از مجریان باسابقه و قدیمی تلویزیون در دهه ۶۰ بر عهده داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز