به همت هیات همگانی شهریار:

همایش کوهپیمایی خانوادگی به مناسبت هوای پاک برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۹:۴۶:۳۷
کد خبر: ۶۶۶۰۲۶
همایش کوهپیمایی خانوادگی به مناسبت هوای پاک برگزار شد
همزمان با روز ملی هوای پاک، همایش کوهپیمایی و طبعیت گردی با مشارکت بیش از 70 نفر از اعضاء کمیته کوهپیمایی و طبعیت گردی در دره آدران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ مصطفی رهگذر در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها چه به صورت فراگیر و چه خانوادگی برای داشتن یک زندگی اجتماعی و مشارکتی بسیار لازم است گفت: حضور خانواده هادر مشارکت‌های اجتماعی باعث تلطیف فرهنگ عمومی شده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند .

رئیس هیات ورزشهای همگانی شهرستان شهریار با بیان اینکه ترویج تفکر پر رنگ کردن نقش خانواده‌ها در مشارکت‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه ورزش کوهپیمایی و طبعیت گردی روی تاثیرات مثبت و به سزایی در زندگی انسان‌ها دارد ، ترویج این تفکر موجب کاهش آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می شود.

وی هدف از اجرای این همایش را آشنایی بیشتر شهروندان با مفاهیم هوای پاک محیط زیست سالم و زمینی عاری از آلاینده‌های زیست محیطی دانست و گفت: ترویج ورزش های همگانی نظیر کوهپیمایی و طبعیت در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بسیار ضروری است و روز هوای پاک فرصتی برای تامل بیشتر در اهمیت نقش حیاتی و ضرورت بازنگری در برنامه ها و احساس مسوولیت همگانی بیشتر نسبت به مقوله حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک است .

رهگذر افزود: امروزه متاسفانه زندگی ماشینی بر زندگی سنتی مردم غالب شده و دیگر مانند گذشته تحرکات بالا نیست که برای دوری از این حالت بایددر برنامه های مشارکتی بیشتر حضور پیدا کنیم .

این مسئول با بیان اینکه شرکت کنندگان علاوه برکوهپیمایی 8 کیلومتری زباله های مسیر را نیز جمع آوری کردند گفت: اجرای قانون هوای پاک تنها راه مقابله با آلودگی های هواست.

در این مراسم مصطفی رهگذر با اهداء تقدیرنامه به حسن رهنما مسئول کمیته کوهپیمایی و طبعیت گردی از زحمات وی در این کمیته تقدیر به عمل آورد و همچنین هدایایی به رسم یادبود به 20 تن هم نوردان این کمیته اهد کرد.

شایان ذکر است سرپرستی این برنامه را حسن رهنما- معاون برنامه:آقای جعفر رستمی- امدادونجات برنامه: آقای رضا حمدی- سرقدم برنامه: آقای اعلا نوری – عقبدار و تدارکات:آقای بابا مهدیزاده برعهده داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز