با حضور حسن خلیل آبادی؛

از اماکن تاریخی و آلوده کننده ی محیط زیست شهرستان ری بازدید شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۶ - ۲۳:۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۸۱۷۸
از اماکن تاریخی و آلوده کننده ی محیط زیست شهرستان ری بازدید شد
حسن خلیل آبادی به همراه احمد مسجد جامعی و سید احمد صفوی شهردار شهرستان ری از اماکن تاریخی و آلوده کننده محیط زیست بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در این بازدید گفت: متاسفانه آلودگی هوای شهر ری در سال به گونه ای است که حد نصاب شاخص ها 10 تا 20 درجه از مناطق 22 گانه تهران بیشتر است .

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی تهران ادامه داد: از توقفگاه شرکت واحداتوبوس رانی( ابتدای امین آباد)، نهر سرخه حصار، کارخانه آجر نسور(جاده امین آباد)، کارخانه ذوب مس وابسته به وزارت دفاع، کارخانه سیمان ری، روستای زمان آباد و محمود آباد ری، بناهای تاریخی اینانچ و نقارخانه( مربوز به دوره های آل بویه و سلجوقی)، کوره های محل تفکیک پسماند و زباله در امین آباد، خیابان بازار و اطراف حرم عبد العظیم حسنی(ع)، تکیه نفر آباد و هاشم آباد نیز بازدید شد.

وی ادامه داد: طبق بند 20 ماده 5 قانون شهرداری ها می بایست اماکن آلوده کننده از محیط شهری بسته شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کارخانه آجر نسوز و همچنین کارخانه ذوب مس نیز از ظرفیت پایین تولید بهره می برند، در بازدید امروز قول همکاری داده شد مبنی بر اینکه تا مدت 6 ماه آینده فعالیت خود را در این منطقه تعطیل کنند.

خلیل آبادی به معضل کارخانه سیمان ری نیز اشاره کرد و گفت: از معضلات این کارخانه را می توان آلایندگی تولید سیمان و مواد معدنی در محیط زیست، آلایندگی حمل و نقل، تردد خودرو های سنگین در محور ورودی و لرزش های زیاد به دلیل استفاده از مواد انفجاری و نارضایتی ساکنان از فعالیت این کارخانه در بازدید امروز به آن پرداخته شد.

به گفته وی موضوع فعالیت کارخانه سیمان در آینده نزدیک با حضور کارشناسان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما