شهردار پردیس بیان داشت:

فرهنگ، پیش نیازی اساسی برای اجرای طرح های مختلف

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۵:۵۲:۰۶
کد خبر: ۶۷۰۳۴۶
فرهنگ، پیش نیازی اساسی برای اجرای طرح های مختلف
محمد لاله گفت، بی تردید مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی در هر شهری و جامعه ای از اساسی ترین ارکان آن اجتماع شهری محسوب می شود

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران،  محمد لاله فرهنگ را پیش نیازی اساسی برای هر شهری عنوان کرد و گفت: بی تردید مقوله  فرهنگ  و فرهنگ سازی در هر شهری و جامعه ای  از اساسی ترین ارکان آن اجتماع شهری محسوب می شود و شهرداری ها نیز بعنوان نهادهایی مردمی و اثرگذار در سرنوشت شهر و شهروندان  نباید و نمی توانند از چنین موضوع مهمی چشم پوشی کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله) شهرداری پردیس در زمینه های  زیربنایی اماکن علمی و فرهنگی و هنری گام هایی برداشته که از جمله آنها می توان به احداث تالار فرهنگی بزرگ شهر، نخستین دارالقران الکریم شهر پردیس، سرای محله جانبازان، سرای محله ابن سینا، توسعه فضای آموزشی موسسه فرهنگی هنری، کتابخانه های شهدای گمنام، دانش و شیخ بهائی و نگارخانه آوا و ... اشاره کرد.

به گفته شهردار پردیس، در بخش نرم افزاری اموری نظیر برپایی همایش های تخصصی و عمومی با موضوعات روز کشور، برگزاری برنامه های متنوع در مناسبت های مذهبی و ملی، کمک به برگزاری نمایشگاه های مختلف، تعامل با نهادهای فرهنگی و فرهنگساز شهر نظیر دفتر امام جمعه شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و مساجد سطح شهر و ... انجام می شود.

محمد لاله تصریح کرد: اما عمده فعالیت شهرداری پردیس در بخش سخت افزاری و توسعه فضاهای فرهنگی تحقق یافت و بر این اساس، طی چهار سال گذشته نزدیک به 30 هزار مترمربع زیربنای فرهنگی از سوی شهرداری پردیس اجرا شد.

وی افزود: در سال 92 هفت هزار و 550 مترمربع، در سال 93 هفت هزار و 500 مترمربع، در سال 94 شش هزار و 900 مترمربع در سال 95 هفت هزار و 170 مترمربع فضای فرهنگی در شهر پردیس اجرا شد.

به گفته وی، همچنین در آینده ای نه چندان دور طرح های دیگری نظیر موزه دفاع مقدس در بوستان نورالشهدا و جوار مزار دو شهید گمنام، شهر کتاب و گالری بزرگ آثار هنری در شهر پردیس اجرا می شود.

محمد لاله، ورزش را رکنی اساسی در زمینه سلامت شهروندان یاد کرد و گفت: ورزش در دو بخش ساخت ابنیه و برنامه های تدوین شده همواره مورد توجه شهرداری پردیس بوده و هست، چراکه این مهم به صورت مستقیم با نشاط و سلامت خانواده ها مرتبط است و از سوی دیگر حضور جوانان پر شور در این حوزه از آلودگی آنها به ناهنجاری های اجتماعی می کاهد.

این مقام مسئول ادامه داد: از این رو، شهرداری پردیس طی چهار سال گذشته پنج هزار و 588 مترمربع فضای ورزشی در این شهر احداث کرد.

 لاله اضافه کرد: در بحث توسعه فضاهای ورزشی ساخت خانه کشتی، گود زورخانه، ساخت و توسعه مجموعه ورزشی شهرداری پردیس، احداث چهار زمین بازی محله ای، ایجاد تجهیزات ورزشی در معابر و بوستان ها و راه اندازی ایستگاه های ورزش همگانی محقق شد.

 

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از مسئولان و شهروندان که شهرداری پردیس را در اجرای امور یاری کردند، اظهار داشت: شهروندان پردیس همواره مشارکت بالایی در فعالیت های اجتماعی داشته و دارند و امید است همچنان با ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات یاریگر خادمان خود در مجموعه شهرداری باشند تا پردیس با همان معنای زیبای خود یعنی بهشت، بعنوان شهری پویا، زیبا، توسعه یافته و فرهنگی شناخته شده و ساکنان امروز و آینده بدان افتخار کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز