فرماندار پیشوا:

ظرفیت های ادارات در حوزه ورزش فعال شود

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۷۹۳۷۸
اولین جلسه مشترک شورای ورزش و سومین ستاد ساماندهی امور جوانان پیشوا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران، با پیگیری  رئیس اداره ورزش وجوانان پیشوا و با مساعدت محمدی فرماندار؛ اولین جلسه شورای ورزش بصورت مشترک با سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست فرماندار و دبیری اداره ورزش وجوانان و باحضورمهران سرپرست مشاور و نماینده مدیرکل ورزش وجوانان استان تهران ، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ،روسای ادارات عضو ستاد ، برخی مسئولان هیئت های ورزشی و پیشکسوتان شهرستان پیشوا همراه بود ؛ اعضای جلسه به بررسی مسائل حوزه ورزش و اقدامات انجام شده مربوط به امور جوانان پرداختند.

در ابتدا ضمن خیرمقدم و تشریح دستور جلسه توسط معاون فرماندار؛ طاهری گندمانی دبیر جلسه  عملکرد یکماهه خود را در راس هرم ورزش وجوانان به حاضرین ارائه کرد.

رئیس اداره ورزش وجوانان پیشوا اهداف و وظایف ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش را تشریح واعضای اصلی هر دو جلسه را قرائت کرد.

در ادامه مهران سرپرست خاطر نشان کرد: با وجود طاهری گندمانی بعنوان فردی تحصیلکرد و کارآزموده در سکانداری ورزش پیشوا ، امیداست با تعامل خوب ادارات سطح شهرستان  آینده ای روشن برای ورزش وجوانان رقم زده شود و این تغییرات سبب بهبود وضعیت ورزشکاران در مدال آوری های بیش از پیش برای پیشوا شود.

مشاور مدیرکل اظهارداشت: پیشوا در حوزه زیرساختهای ورزشی الزامات اولیه را نداردو باید مسئولان درچارچوب نظام برنامه ای به مرتفع سازی مشکلات و ضعف ها بپردازند.

سرپرست تصریح کرد: باید با تلاش در راستای برنامه محوری و دوری از ابزارمحوری توسعه اجتماعی را به ارمغان بیاوریم که در پی آن توسعه ملی نیز در برخواهد داشت.

در ادامه محمدی رئیس جلسه شورای ورزش وستادساماندهی امورجوانان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یادوخاطره شهدا و امام خمینی(ره) گفت: با توجه به وجود توان و پتانسیل خوب در منطقه باید تمام ادارات از ظرفیت و داشته ها و امکانات خود برای رونق ورزش بخصوص فعالیت های ورزش همگانی استفاده کنند .

فرماندار پیشوا تصریح کرد: با توجه به وجود جوانان غیور و بااخلاقی که در حوزه ورزش فعالیت میکنند و مطالبات بحقی که دارند باید با سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب در جلسات و با یک همت بلند و مشخص کردن وظایف هر اداره به نحو احسن حق واقعی جوانان و ورزشکاران را ادا نماییم.

این مقام مسول اظهار داشت: در گذشته مدیریت ورزشی پیشوا دچار ضعف هایی بوده و سبب ورود هیئت های ورزشی و بعضا مدیران به جریانات سیاسی و غیرورزشی شده بود و اکنون توقع میرود تا مدیریت جدید ضمن تعامل تنگاتنگ با دستگاهها و ادارات شهرستانی و ارتباط وپیگیری مجدانه از طریق مسولان استانی و دوری از هرگونه فعالیت سیاسی  جایگاه ورزش پیشوا را تثبیت کند.

محمدی گفت: در واگذاری اماکن و فضاهای ورزشی که بصورت غیرکارشناسی اعمال شده است باید صلاح و منفعت مردم در نظر گرفته شود و در ارتقاء سرانه ورزشی پیشوا تلاش مضاعف شود.

وی بااشاره به پروژه های نیمه تمام گفت : سالهای طولانی است که زمین توسط خیرین و شهرداری و ... برای احداث فضای ورزشی واگذار شده که هیچگونه تلاشی برای تکمیل پروژه و بهره برداری آنها صورت نپذیرفته و امید می رود رئیس اداره ورزش وجوانان پیشوا با همکاری ادارات منطقه و پیگیری های بی وقفه از طریق مدیرکل و مسئولان استانی هرچه سریعتر این اماکن و پروژه هارا به سرانجام برساند.

محمدکرم محمدی به اشاره به ضعف در حوزه ورزش همگانی گفت: در پیشوا پتانسیل و استقبال خوبی از ورزش همگانی توسط مردم میشود و فضاها و امکانات خوبی نظیر باغ ملی که اخیرا بعنوان پارک بانوان در اختیار قرارگرفته و همچنین پارکهاوفضاهای سبز متعدد در منطقه وجود دارد و باید اداره ورزش با برنامه ریزی و همکاری سایر ادارات در فعالسازی این رشته همت داشته باشند و  همه این مسایل در گرو وجود فردی باتجربه نظیرشهردار یااعضای شورا شهردر راس این رشته و هیات است و هرچه سریعتر باید تدابیرلازم برای احیای ورزش همگانی اتخاذ شود.

وی خاطر نشان کرد: سیاست های کلی مربوط به حوزه ورزش را باید اداره ورزش وجوانان تعیین کند و کلیه برنامه های مرتبط باهماهنگی این اداره انجام شود .

فرماندار پیشوا گفت: ورزش همگانی تنها ورزشی است که بصورت رایگان در سطح شهر برگزار میشود و  همه ادارات باید با هم افزایی و استفاده از ظرفیت موجود و انجام فعالیت های ورزشی بصورت هفتگی در پارک ها و محلهای مناسب توسط کارمندان سبب جذب شهروندان به ورزش شوند.

رئیس شورای ورزش پیشوا اظهار داشت: دیدگاه امروزی به ورزش اقتصادی شده است که متاسفانه سلامتی که مهترین خروجی ورزش است به فراموشی سپرده شده است.

وی خاطر نشان کرد: پنجره جمعیت در شهرستان پیشوا که همان نسل جوان است باید از طریق ورزش همگانی و محلات افزایش یابدکه در پی آن کاهش آسیبهای اجتماعی و بذهکاری و .. خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز