استاندار تهران در دیدار با انجمن های اسلامی معلمان استان تهران:

تشکل های آموزش و پرورش از جذب حمایت های خیرین مدرسه ساز در استان تهران غافل نشوند

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۵:۳۶:۰۵
کد خبر: ۶۸۰۳۳۱
تشکل های آموزش و پرورش از جذب حمایت های خیرین مدرسه ساز در استان تهران غافل نشوند
محمد حسین مقیمی، در دیدار با اعضای انجمن های اسلامی معلمین شهرستان های استان و شهر تهران گفت: دولت تدبیر و امید در مسیر ارتقاء منزلت معلمان گام های ارزنده ای برداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،  محمد حسین مقیمی استاندار تهران؛ در این دیدار که با حضور استاندار تهران، حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و اعضای انجمن های اسلامی معلمان شهرستان های استان و شهر تهران برگزار شد، گفت: توسعه سرمایه اجتماعی و فرهنگی جامعه، مرهون تلاش فرهنگیان است و هر اقدامی که در راستای ارج نهادن به مقام والای معلمین انجام شود، ارزشمند است.

وی افزود: پی گیری مطالبات فرهنگیان ، از اقدامات مهمی بوده که در دولت تدبیر وامید انجام  شده و دولت برای رفع تبعیض درآمد و رفع مشکلات معیشتی این قشر خدوم ، اقداماتی انجام داده و برای کاهش فاصله تلاش های جدی صورت داده است.

مقیمی، همچنین به ضرورت برگزاری جلسات آموزش و پرورش و انجمن های زیر مجموعه آن با نمایندگان مجلس تاکید کرده و گفت: ما درجلسات مشترک با مجمع نمایندگان استان تهران، بحث اعتبارات آموزش و پرورش را به صورت جدی دنبال کرده ایم و انتظار داریم تشکل های آموزش و پرورش نیز با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان، مطالبات خود در زمینه افزایش بودجه های سنواتی  را مطرح کنند.

جذب حمایت های خیرین مدرسه ساز برای استان تهران با  بیشترین تراکم جمعیت دانش آموزی کشور

استاندار تهران  در ادامه به ضرورت نوسازی و تجهیز مدارس به ویژه در مناطقی از استان تهران که از امکانات کمتری برخوردارند، تاکید کرده و گفت: تعدادی از شهرستان های استان تهران، با تراکم جمعیتی  معادل  برخی استان های کشور و بیشترین تراکم جمعیت دانش آموزی کشور،  نیازمند توسعه مدارس می باشند و انجمن ها و تشکل های زیر مجموعه آموزش و پرورش باید با  برگزاری جلسات با  خیرین و جذب حمایت خیرین در جهت بهسازی ساختمان مدارس و تجهیزات آنها تلاش کنند.

وی افزود: علاوه بر مدارس، مراکز فرهنگی نیز در شهرستان های استان تهران، در حد استاندارد وجود ندارد که برای توسعه این مراکز باید اقدامات موثری صورت گیرد.

نگاه تربیتی و اعتقادی باید دغدغه اصلی نظام فرهنگی کشور باشد

محمدحسین مقیمی ، در بخش دیگری از سخنان خود توجه به تربیت انسان را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: نگاه تربیتی و اعتقادی باید دغدغه اصلی نظام فرهنگی کشور باشد و آموزش و پرورش، به عنوان متولی فرهنگی تاثیرگذار در پرورش فرزندان جامعه، نقش مهمی در تربیت انسانها و رشد و بالندگی کشور دارد.  معلمین باید این نقش خطیر خود را به نحو شایسته ایفا کنند.

 گفتنی است در این نشست ، اعضاء شورای هماهنگی انجمن اسلامی شهر تهران و شهرستانهای استان تهران، برخی مسائل آموزش و پرورش از دیدگاه این تشکل را با استاندار تهران مطرح کردند و  موضوعات مختلفی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز