با رویکرد محیط زیست:

همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۸:۴۴:۱۴
کد خبر: ۶۸۱۰۶۴
همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران برگزار شد
همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد محیط زیست سالن همایشهای بین المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی با رویکرد محیط زیست در دو بخش مقالات و بخش عملی (عکاسی. پوستر. هنرهای محیطی) در اسفندماه 96 ،سالن همایش های بین المللی الزهرا برگزار شد.

 

در همین خصوص،  فریدون مردانی دبیر بخش عملی این همایش در گفتگو با برنا اظهار کرد، این همایش با همکاری با همکاری دانسگاه الزهر بوده است و حوزه های تحت پوشش آن، هنرهای تجسمی و انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران بودند.

 

وی افزود، همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد محیط زیست، درصدد است تا گسترش و توسعه فضای تعامل میان مباحث نظری و اجرای آثار هنریِ هنرمندان ایرانی را در این حوزه فراهم سازد.

مردانی در ادامه گفت، در بخش عملی پس از اعلام فراخوان عمومی در رسانه های گروهی در مدت کوتاهی توانستیم تا پایان روز 26 بهمن ماه سال جاری تعداد 581 اثر را گردآوری نماییم که پس از ارزیابی آثار تعداد 83 اثر بعنوان آثار برتر معرفی گردیدند.

وی گفت، این آثار به تفکیک شامل 45 اثر در بخش عکس، 34 اثر در بخش پوستر و 5 اثر مفهومی بصورت گروهی یا انفرادی در بخش طراحی محیطی می باشد. که در آثار راه یافته به بخش عملی هنرمندانی از تهران، کرج، نیشابور، سیستان و بلوچستان ، کیش ،تبریز همدان ، زنجان ، گیلان، همدان ، زنجان، بجنورد ، یزد، مشهد، اصفهان، و سنندج حضور دارند که بیشترین مربوط به هنرمندان استان تهران است. و از میان آثار رسیده بیش از 45 درصد از آثار منتخب نهایی بخش عملی را هنرمندان مقطع ارشد و بالاتر شامل میشوند.

 

 فریدون مردانی اظهار کرد، در این همایش ارتقاء مباحثِ ضروریِ حفظِ محیط زیست و نیل به توسعه پایداراز طریق هنر نیز پرداخته شد. چون هنر علاوه بر نقش زیباشناسانه و فرهنگ ساز خود، قادر خواهد بود تا به عنوان رسانه و ابزار آگاهی بخشی در جهت صیانت از منابع طبیعی و حفظ حرمتهای آن عمل کند.

دبیر بخش عملی همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران در پایان گفت، این همایش با همکاری و مشارکت گسترده دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و سازمانهای مرتبط برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار میان هنر و محیط زیست از منظر آگاه سازی حفظ حراست و توسعه  برگزار گردید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز