به همت اداره آبفای شهرستان ری؛

کمپین خانه تکانی آبی در باقرشهر برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۹:۲۷:۴۵
کد خبر: ۶۸۴۹۶۷
کمپین خانه تکانی آبی در باقرشهر برگزار شد
با برگزاری نخستین همایش بانوان خانه دار در باقرشهر، کمپین خانه تکانی آبی در جنوب تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مدیر روابط عمومی آبفای منطقه6- شهرری با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه کمپین خانه تکانی آبی صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه باقرشهر، مجتبی پرک، رییس شورای شهر و مسئولان شهرداری و جمعی از بانوان در سالن عطریاس شهرداری باقرشهر برگزار شد.

 سید مرتضی میرآبادی افزود: در این همایش حجت الاسلام موسوی طی سخنانی با بهره گیری از آیات قرآنی و احادیث و روایات، نقش و اهمیت آب را در اسلام و زندگی و حیات بشر تبیین کرد و با  اشاره به لزوم توجه به امر مصرف بهینه آب با توجه به شرایط و ویژگی های آب و هوایی و منابع آبی منطقه، زنان و بانوان خانه دار  را به صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در روزهای پایانی سال و آیین های خانه تکانی دعوت کرد.

وی در زمینه اهداف برگزاری این کمپین اظهار داشت: خانه تکانی سنت نیکویی است که همه ساله در روزهای پایانی سال و آغاز بهار توسط خانواده های ایرانی انجام می شود؛ اما متاسفانه طبق آمارهای موجود در این ایام مصرف آب توسط شهروندان به شدت افزایش می یابد که این امر افزون بر فشار برمنابع آبی موجب هدر رفت آب می شود . از همین رو به منظور مدیریت منابع و جلوگیری از هدر رفت آب،کمپین خانه تکانی آبی در سطح منطقه برنامه ریزی و اجرایی شده است.

 مدیر روابط عمومی آبفای منطقه6- شهرری با اعلام اینکه تا پایان این هفته سه همایش بانوان خانه دار در سطح منطقه برگزار خواهد شد افزود: امروز نخستین همایش بانوان خانه دار در قالب این کمپین برگزار شد و تا پایان هفته سه همایش بانوان خانه دار با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف خانواده ها در روزهای پایانی سال در مناطق جنوبی شهر تهران و شهرحسن آباد برگزار می شود.

 

نظر شما