شهردار قیامدشت خبرداد:

اختصاص ۱۶ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ جهت توسعه فضای سبز شهر قیامدشت

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۱۳:۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۸۶۴۴۳
اختصاص ۱۶ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ جهت توسعه فضای سبز شهر قیامدشت
ترکاشوند در مراسم روز درختکاری با اشاره به اینکه اقلیم شهر به دلیل نداشتن آب و خاک مناسب برای کشت خیلی از گونه های گیاهی مناسب نیست،عنوان کرد: شهرداری قیامدشت طرح توسعه فضای این شهر را با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال در بودجه سال 97 نخصیص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، حسین ترکاشوند  در مراسم درختکاری و کاشت نهال میوه در شهر قیامدشت به اقدامات این شهرداری در آستانه روز درختکاری و سال نو اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری قیامدشت علاوه بر اهدای نهال به شهروندان، یک هزار متر مربع گل های فصلی و 2 هزار اصله نهال را در معابر مختلف این شهر کاشته است.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری محسوب می شود، افزود: شهر 220 هکتاری قیامدشت در گذشته به نوعی طراح و ساخته شده است که هیچ جانمایی برای فضای سبز در آن اندیشیده نشده است.

وی ادامه داد: بازسازی سیستم انتقال آب شهری قیامدشت به طول 13 کیلومتر و ایجاد 2 منبع ذخیره آب به میزان یک هزار و 600 متر مکعب برای توسعه فضای سبز بخشی از این طرح جامع است.

وی سرانه فضای سبز مطلوب در کشور را 15 متر مربع عنوان کرد و گفت: قیامدشت با داشتن چهار و نیم مترمربع سرانه فضای سبز در حدود ده متر و نیم از استاندارد کشور عقبتر است.

وی یادآرو شد: شهردای قیامدشت برنامه ریزهای زیادی برای توسعه فضای سبز شهری دارد که این مهم مستلزم همکاری منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست در واگذرای 20 تا 30 هکتار از اراضی شمالی این شهر به شهرداری قیامدشت برای ایجاد پارک جنگلی است.

ترکاشوند ادامه داد: شهرداری قیامدشت در بودجه مصوب سال 97 یک پارک 35 هزار متری خانواده در کنار دانشگاه را با اعتبار 30 میلیاد ریال تعریف کرده است که امیدواریم با ایجاد این گونه فضاهای سبز در سطح شهر سال آینده سرانه فضای سبز شهر به ده و نیم متر برسد.

 

خبرنگار: محمدحسین عباسی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز