رئیس کمیته ملی المپیک در جمع فرمانداران و بخشداران استان تهران تاکید کرد:

شناخت آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی بسیار حائز اهمیت است

۱۳۹۷/۰۱/۲۴ - ۱۰:۳۴:۲۷
کد خبر: ۶۹۶۴۰۷
شناخت آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی  بسیار حائز اهمیت است
صالحی امیری با حضور در جمع استاندار و فرمانداران استان تهران: شناخت آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی را برای مدیریت مسائل جامعه در دهه آتی بسیار حائز اهمیت یاد کرد و افزود: پیش‌بینی ناپذیر بودن جامعه با ساختاری اتمیزه، احتمال آسیب‌ها یا تهدیدات اجتماعی را منتفی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ، صالحی امیری که به‌عنوان سخنران میهمان در اولین نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان تهران سخن می‌گفت، در بخشی از اظهارات خود با اشاره به پیچیدگی مسائل اجتماعی کشور گفت: همین عامل پیچیدگی، حل مسائل را پیچیده کرده است و در نتیجه، حل مسأله اجتماعی در کشور ساده نیست.

 

وی شناخت آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی را برای مدیریت مسائل جامعه در دهه آتی بسیار حائز اهمیت یاد کرد و افزود: پیش‌بینی ناپذیر بودن جامعه با ساختاری اتمیزه، احتمال آسیب‌ها یا تهدیدات اجتماعی را منتفی نمی‌کند. از این رو، آمادگی برخورد و مواجهه علمی با مسائل اجتماعی ضرورت دارد.

 

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت سرمایه اجتماعی پرداخت و با اشاره به نتایج بررسی‌های علمی در برخی مطالعات و تحقیقات، توجه به مولفه‌های سرمایه اجتماعی را بسیار راهبردی قلمداد کرد. 

 

این پژوهشگر و صاحب‌نظر مسائل اجتماعی گفت: هرگونه غفلت از سرمایه اجتماعی و افول آن برای جوامع امروز هزینه خواهد داشت.

 

وی همچنین تأکید کرد: انباشت مطالبات اجتماعی و افول سرمایه اجتماعی می‌تواند شکاف‌های اجتماعی را توسعه داده و گسل‌های اجتماعی را تعمیق ببخشد.

 

صالحی امیری سپس با اشاره به برخی پدیده‌های اجتماعی از جمله فقر، بیکاری و شکاف طبقاتی، مدیریت صحیح مسائل اجتماعی را در گرو نگاه اجتماعی به مسائل و پرهیز از نگاه سیاسی به مسائل دانست و گفت: برخورد اجتماعی با مسائل اجتماعی، از افزایش هزینه پدیده‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

 

وی همچنین شکاف‌های سیاسی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تغییر الگوی مصرف و سبک زندگی در جامعه، از جمله فاکتورهای مهم در تحلیل پدیده‌های اجتماعی است.

 

گفتنی است در این نشست، مهندس مقیمی استاندار تهران نیز تدوام نشست‌های مشترک فرمانداران و بخشداران استان با محوریت بررسی مسائل اجتماعی با تکیه بر مباحث دانشگاهی و مطالعات علمی را سودمند و مؤثر دانست.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ارائه توصیه‌های لازم به فرمانداران و بخشداران استان در خصوص توجه به مسائل اجتماعی در شهرها و بخش‌های محل خدمت و مأموریت خود، تأکید کرد: نگاه به آسیب‌های اجتماعی باید نگاهی مسئولانه باشد و مسئولان باید برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی راه‌حل داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز