تندیس شهید حججی در بوستانی به همین نام نصب شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۵:۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۷۱۳۰
تندیس شهید حججی در بوستانی به همین نام نصب شد
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران از ساخت تندیس شهید حججی توسط سازمان زیبا سازی شهر تهران و نصب در بوستان 7 هکتاری" شهید حججی" در بزرگراه نواب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، کورش خرد ضمن اعلام این خبر گفت: تندیس شهید حججی پرتره شهید حججی است که جنس آن سنگ بوده و یک و نیم برابر اندازه واقعی طراحی و ساخته شده است.

خرد همچنین افزود: طراحی و ساخت تندیس شهید حججی توسط استاد حسن زاده از اساتید برجسته مجسمه سازی به انجام رسیده که پیش از پایان سال 96 در بوستان 7 هکتاری شهید حججی نصب شد.

بوستان شهید حججی در زمینی به مساحت 7 هکتار ساخته شده که در طرح تفصیلی شهر تهران در پهنه تجاری و عمومی قرار دارد و با توجه به این که زمین این بوستان در محدوده اراضی انبار نفت تهران قرار داشت و جزو نقاط متروکه و بی دفاع شهری در جوار محله های مسکونی مرکز و جنوب تهران محسوب می شد؛ علی رغم قرار گرفتن در پهنهS  و امکان ساخت مراکز تجاری بزرگ و در آمد زا به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، تبدیل به بوستانی با امکانات تفریحی ،ورزشی ،آموزشی و ... شد که با این اقدام علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی در این بخش از پایتخت ، سرانه فضای سبز نیز افزایش یافت.

بوستان شهید حججی در بزرگراه نواب ، خیابان شیخ محمدی قرار گرفته و با 70هزار متر مربع وسعت دارای فضاهای سبز، زمین اسکیت، مسیر دوچرخه سواری، فضای بازی کودکان، فضای بازی های ویژه  نوجوانان، پارک آموزش ترافیک، آلاچیق های خانوادگی و ... است که امکان بهره مندی معلولین از تمامی قسمت های این بوستان نیز در نظر فراهم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز