امین افتخار:

پاکسازی در پارک ملی سرخه حصار با "شعار نه به کیسه های پلاستیکی"/ برخی از زباله ها دارای ارزش اقتصادی است

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۳:۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۹۸۶۵۴
پاکسازی در پارک ملی سرخه حصار با شعار نه به کیسه های پلاستیکی/ برخی از زباله ها دارای ارزش اقتصادی است
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران از پاکسازی بخش هایی از پارک ملی سرخه حصار در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه خبر داد و گفت: همزمان با فرارسیدن هفته زمین پاک برنامه‌های مختلف از جمله پاکسازی محیط های طبیعی و شهری از سوی دوستداران محیط زیست در سطح استان تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، امین افتخار با اعلام این موضوع اظهار داشت: موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همچنان یکی از مسائل و مشکلات محیط زیستی است که آثار و پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اشیاء و زباله هایی که ما در طبیعت رها میکنیم سال های سال باقی مانده و از بین نمی‌رود، افزود: ریختن زباله در طبیعت و محیط های شهری علاوه بر آلودگی محیط زیست و منظر و همچنین تهدید برای زندگی جانداران زمینه کار مضاعف عده ای برای برداشتن و پاکیزه کردن محیط اطراف را فراهم می آورد و حق برخورداری دیگران از محیط پاکیزه را سلب می کند.

افتخار با بیان اینکه بسیاری از زباله هایی که از  نظر ما فاقد ارزش و استفاده می باشد و در طبیعت رها شده یا دور ریخته میشود دارای ارزش اقتصادی است، گفت: اگر بتوانیم تفکیک مناسبی از زباله و پسماند های خود داشته باشیم بخش اعظمی از این زباله ها قابلیت استفاده مجدد در چرخه تولید را دارد و برخی از آنها می‌توانند به کمپوست تبدیل شوند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران یکی از راهکارهای کاهش تولید زباله را توجه به تغییر در سبک زندگی دانست و تصریح کرد: ما باید بتوانیم از خودمان شروع کنیم، یعنی باید با تامل و اندیشه در روش و سبک زندگی خود بتوانیم فرهنگ زیست محیطی را نهادینه کنیم و برای محیط زیست و طبیعت کمتر هزینه درست کنیم.

افتخار با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های اجرایی نمادین و فرهنگی بسیاری در خصوص موضوع زباله و رها سازی آن در طبیعت در سطح کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: این موضوع که برای روز جهانی زمین پاک امسال شعاری با عنوان "پایان آلودگی پلاستیک" انتخاب شده و به طبع آن شعار ملی "نه به کیسه های پلاستیکی" در دستور کار قرار گرفته بیانگر اهمیت و دغدغه میزان آثار و پیامدهای مخرب آن برای محیط زیست است.

وی در پایان از همه شهروندان فهیم و آگاه تهرانی خواست تا توجه ویژه‌ای به محیط زیست نمایند و مهربانی با طبیعت را به کودکان خود بیاموزند و از علاقه‌مندان به طبیعت دعوت کرد تا در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در برنامه پاکسازی نمادین پارک ملی سرخه حصار تهران مشارکت فعال نمایند.

این گزارش می افزاید: ساعت ۱۰:۳۰ فردا بخش هایی از پارک ملی سرخه حصار با حضور دوستداران محیط زیست، مردم محلی، تشکل های زیست محیطی استان تهران و جمعی از مسئولین پاکسازی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز