استاندار تهران در بازدید از نمایشگاه بین المللی فیلم فجر تاکید کرد:

تعاملات فرهنگی بهترین بستر برای رسیدن به همکاری های سیاسی بین کشورها تلقی می شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۱:۰۰
کد خبر: ۶۹۹۰۸۰
تعاملات فرهنگی بهترین بستر برای رسیدن به همکاری های سیاسی بین کشورها تلقی می شود
محمد حسین مقیمی با بیان این که همواره تعاملات فرهنگی بهترین بستر برای رسیدن به همکاری های سیاسی بین کشورها تلقی می شود افزود، اساسا هیچ همگرایی به وجود نمی‌آید مگر این که زمینه‌های فرهنگی بین کشورها وجود داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،استاندار تهران ٣٠فروردین ماه همزمان با اولین روز سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم فجرضمن حضور در این جشنواره از بخش های مختلف نمایشگاه در محل پردیس سینمایی چارسو بازدید کرد. 

محمد حسین مقیمی در حاشیه این بازدید استفاده از دیپلماسی فرهنگی را ،راهبردی نوین در رسیدن به فرآیند همگرایی ونزدیکی بین کشورها دانست و گفت: فرآیند همگرایی سیاسی بین کشورها ابتدا از تعاملات وهمکاری های سیاسی و فرهنگی آغاز شده و در نهایت به همگرایی سیاسی بین کشورها ختم می شود .

مقیمی با بیان این مطلب که همواره تعاملات فرهنگی بهترین بستر برای رسیدن به همکاری های سیاسی بین کشورها تلقی می شود افزود:اساسا هیچ همگرایی به وجود نمی‌آید مگر این که زمینه‌های فرهنگی بین کشورها وجود داشته باشند .

وی با اشاره به صدوبیست سالگی سینمای ایران،این قدمت را ناشی از جایگاه والای هنر در بین مردم ایران ارزیابی کرد و ادامه داد:امروز سینمای ایران در جشنواره های بین المللی همچون نگین خاورمیانه و منطقه می درخشد و فیلم های ایرانی از جایگاهی ممتاز در محافل و جشنواره های سینمایی برخوردارند.

مقیمی ادامه داد:مسوولان اجرایی جشنواره های معتبر بین المللی برای جلب نظر ذائقه اهالی سینما خود را ملزم به استفاده از فیلم های ایرانی در این جشنواره ها می دانند که این نشانه رشد کیفی چشمگیر سینمای ایران است.

استاندار تهران در خاتمه با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی ،حمایت دولت از سینما را درراستای تحقق این شعار دانست و ادامه داد:اگر فرهنگ و هنر را به منزله کالای فرهنگی درنظربگیریم و از مقوله هنر برای هنر که البته در جای خود محترم است پرهیز کنیم ،در اینصورت حمایت از سینما به منزله حمایت از کالای ایرانی تلقی می شود و تلاش برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی قلمداد خواهد شد.

به گفته سیدرضا میرکریمی دبیر جشنواره ،این جشنواره مهمترین رویداد فرهنگی، هنری جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل است که قدمتی سی و شش ساله دارد و در رویکرد جدید خود  تقویت همکاری و تعاملات آسیایی و منطقه‌ای، پیگیری اثرگذاری‌های متقابل سینمایی، تقویت جنبه‌های علمی و حرفه‌ای سینمایی و حضور فعال در عرصه دیپلماسی فرهنگی را نیز مد نظر دارد.

 

گفتنی است، سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر امسال باحضور ٣٥٠سینماگر وفیلمساز از ٧٨کشور جهان از تاریخ ٣٠فرودین لغایت ٧اردیبهشت در محل پردیس سینمایی چارسو میزبان علاقمندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز