برای اولین بار:

پاکدشت صاحب خانه اسکواش و پادل می شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۷:۳۷
کد خبر: ۷۰۰۹۱۲
پاکدشت صاحب خانه اسکواش و پادل می شود
با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هیات اسکواش در مجموعه انقلاب ،شرایط لازم برای راه اندازی خانه اسکواش و پادل در پاکدشت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، رئیس اداره ورزش و جوانان پاکدشت دراین باره گفت:رشته های ورزشی و نو  مانند  «پادل» در پاکدشت  طرفداران بسیاری دارد و در همین راستا ایجاد شرایط لازم برای راه اندازی آن ها در دستور کار قراردارد و به همین منظور با همکاری محمد مهدی قمی رئیس هیات اسکواش و معاون فنی و عمرانی فرمانداری از مجموعه انقلاب بازدید به عمل آمد .

حسین طالقانی گفت :پادل ورزشی جذاب، شادی آورو بسیار شادی آور و بسیار پر تحرک است که با تمرکز لازم می توان آن را در همه ی سنین بازی کرد. این رشته عصاره یی از چند ورزش راکتی مثل اسکواش،تنیس وبدمینتون است و جذابیت های خاص خود را دارد.

پدل را زمینی مستطیل شکل به ابعاد 10×20 بازی می کنند. زمین این رشته ورزشی تلفیقی از اسکواش و تنیس است که با 4 نفر به صورت 2 به 2  این رشته ورزشی اجرا می شود.

 

photo_2018-04-25_13-38-55

 

شایان ذکر است نحوه ی انجام این بازی بی شباهت به تنیس نیست. زمانی که حداکثر ست ها به عدد فرد برسد، 90 ثانیه استراحت برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود. نکته ی جالب این است که در پادل هم مثل اسکواش از دیوار برای ضربه استفاده می شود و خط اوت وجود ندارد. در واقع توپ پس از یک بار برخورد به دیواره توسط بازیکن زده می شود. جنس زمین بازی از چمن مصنوعی یا سیمانی به رنگ های زرد ، آبی و سبز است. مسابقه در پنج یا شش دور با تای برک(شکست وضع تساوی) انجام می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز