رئیس شورای بخش کهریزک :

شوراها بی واسطه ترین حلقه ارتباطی شهروندان، با حاکمیت جامعه هستند

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۲۳:۲۵:۰۸
کد خبر: ۷۰۲۰۶۷
شوراها بی واسطه ترین حلقه ارتباطی شهروندان، با حاکمیت جامعه هستند
علی کلهر رئیس شورای بخش کهریزک به مناسبت ۹ اردیبهشت روز شوراها گفت: بی تردید شوراها بی واسطه ترین حلقه ارتباطی شهروندان، با حاکمیت جامعه هستند. حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها ، ترویج فرهنگ نظم و قانون و گسترش نمادهای دین و اخلاق و اهتمام به سلامت محیط زیست جزء در سایه همدلی و همفکری مردم میسر نخواهد بود.

به گزارش‌خبرگزاری برنا تهران،کلهر افزود: مشورت، یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم‌گیری‌هاست. جامعه‌ای که سنت مشورت در آن حاکم نیست، در تب و تاب خودمحوری می‌سوزد، ولی در جامعه‌ای که در آن هم‌فکری و نظرخواهی، اصلی یقینی است و از اجزای ضروری حیات آن به شمار می‌آید، بهترین راه و کامل‌ترین مسیر در برابر افراد گشوده خواهد شد.

رئیس شورای بخش کهریزک گفت: هدف از حکومت اسلامی، اجرای احکام اسلام و اداره امور مسلمانان بر اساس قوانین عادلانه اسلام است؛ زیرا اسلام، تمام نیازهای فردی، خانوادگی و اجتماعی بشر و سعادت وی را در دنیا و آخرت پیش‌بینی کرده است. هدف قرآن از تأکید بر مشورت این است که اساس شورا و مشورت در شریعت اسلام، همواره پابرجا و جاویدان بماند؛ زیرا مشورت، موجب تبادل نظر، یک‌پارچگی افکار، روشن شدن امور و اطمینان خاطر در برطرف ساختن خطا می‌گردد و ترک آن ستمی بزرگ بر جامعه و امت اسلام است. در حکومت اسلامی ضرورت دارد دولت‌مردان برای حل بسیاری از مسائل اجتماعی و تأمین مصلحت‌های عمومی، با افراد باصلاحیت به مشاوره بنشینند و بر پایه آن تصمیم‌گیری کنند.

وی در پایان افزود: نهم اردیبهشت سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز