شریعتمداری در نشست با قطعه سازان:

عمق ساخت داخل باید افزایش یابد

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۱۴:۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۰۴۲۲۴
عمق ساخت داخل باید افزایش یابد
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد : عمق ساخت داخل باید افزایش یابد، توسعه عمق ساخت داخل به اضافه استاندارد یعنی خدمت و توسعه عمق ساخت داخل بدون در نظر گرفتن استاندارد خیانت است

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد شریعتمداری در نشست با قطعه سازان خودروی خراسان رضوی در مشهد تصریح کرد : اگر محصول رقابتی شایسته مردم ایران که کمترین وابستگی را داشته باشد، تولید کنیم می توانیم بگوییم روی پای خود ایستاده ایم.

شریعتمداری یاداور شد: روند روبه رشد خوبی در سالهای گذشته در خراسان رضوی شاهد هستیم، ۲.۷ برابر شدن تیراژ در کل خودرو سازی آمار خوبی است که اشتغال را افزایش داده است

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : روندی که خودرو سازی طی می کند روبه جلو است، مسابقه افزایش کیفیت و تیراژ میان خودروسازها وجود دارد.

شریعتمداری اظهار کرد : برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در خودروهای سنگین باید در موضوعات اساسی مانند موتور صاحب فن باشیم

طراحی پلتفرم، بازاریابی و صادرات و تحقیق و توسعه را در قراردادهای خودرویی باید مدنظر قرار دهیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : شورای رقابت قواعد قیمت گذاری خودرو را تبیین می کند، تصمیم درباره انحصاری بودن یا نبودن قیمت خودرو در حیطه شورای اقتصاد است.

وی تاکید کرد : دفتر قطعات سایپا مانند آنچه که ساپکو در خراسان رضوی دارد باید راه اندازی شود تا مسایل قطعه سازان حل و فصل شود و نظام تعرفه ای باید موید این باشد که عمق ساخت داخل افزایش پیدا کند.

شریعتمداری افزود : مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات صنعت کشور است،یکی از راههای حل و فصل آن گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی است و ظرف یک هفته زمانبندی اجرای مطالب این جلسه مشخص شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز