فرماندار ری:

جسد کشف شده با رعایت موازین شرعی دفن شده است

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۲:۰۰:۱۲
کد خبر: ۷۰۵۲۴۶
جسد کشف شده با رعایت موازین شرعی دفن  شده است
طبق بررسی های انجام شده جسد کشف شده در طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم (ع)با رعایت کامل موازین شرعی دفن شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، از دفن بقایای جسد کشف شده در طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم (ع)خبر داد.

هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، در خصوص اخباری که اخیرا در شبکه های اجتماعی در مورد جسدی که چندی پیش در این شهرستان در طرح توسعه حرم  کشف شده، به خبرنگار ما گفت: مسئولیت دفن اجساد در اماکن عمومی با شهرداری ها و در اماکن متبرکه با هیئت امنا و مسولین این اماکن است و فرمانداری در این خصوص نقش و مسولیت مستقیمی ندارد.

فرماندارری خاطرنشان کرد؛ از آنجایی که  جسد مورد نظر در طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) کشف شده است مسولیت دفن این جسد با استان مقدس است و ضرورتی به دخالت سایر دستگاه ها در این مسئله وجود ندارد.

وی در خصوص چگونگی کشف  این جسد افزود؛ گاها در طرح توسعه اماکن قدیمی و اماکن متبرکه بقایای از اجساد مدفون در این اماکن که از گذشته های دور دفن شده اند پیدا می شود که این اجساد با رعایت موازین شرعی در مکان های مناسب توسط متولیان امر دفن می شوند.

فرماندار ری خاطرنشان کرد ؛ طبق اخبار واصله و بررسی های انجام شده این جسد نیز با رعایت موازین شرعی به خاک سپرده شد.

وی در پاسخ به این سوال که این جسد متعلق به کیست و آیا صحت دارد که متعلق به پهلوی اول بوده است بیان داشت : من هم این اخبار را در فضای مجازی و در سطح جامعه شنیده ام این سوال را باید مطلعین و کارشناسان ذی ربط  از جمله کارشناسان  میراث فرهنگی بررسی و پاسخ بدهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری در این مورد که آیا تایید می کند که جسد کشف شده مومیایی بوده یا خیر، افزود: باید دستگاه های مسوول  و متخصصین و کارشناسان فنی در این خصوص نظر بدهند ومن کارشناس این موضوع نیستم.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: تا وقتی که کارشناسان و نهادها مسوول بررسی کارشناسانه انجام ندهند و در  این خصوص و هویت جسد اظهار نظر ننمایند،نمی توان در این باره اظهار نظر قطعی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز