ممنوعیت واگذاری ایل راهها واخذ استعلام قبل از هرگونه واگذاری اراضی از ادارات امور عشایر

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۲:۴۹:۳۹
کد خبر: ۷۰۷۱۱۰
ممنوعیت واگذاری ایل راهها واخذ استعلام قبل از هرگونه واگذاری اراضی از ادارات امور عشایر
براساس اعلام سازمان امور عشایر کشور به منظور جلوگیری از تصرف و تعرض به ایلراه ها و حریم آنها هرگونه واگذاری و صدور مجوز باید با هماهنگی ادارات امور عشایر استان ها باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در تهران،سازمان امور عشایر کشور در نامه ای اعلام کرد: قبل از هر گونه واگذاری ، صدورمجوز و ... در عرصه های مناطق عشایری استعلامات لازم از مجموعه عشایری استان به منظور پایش این امر انجام شود .

 
در نامه سازمان عشایر کشور آمده است:
 
 در فرآیند کوچ عشایر کشور ، ایل راه ها نقش مسیر ارتباطی بین قطب های کوچ ( ییلاق و قشلاق) و از منظر دیگر نقش جاده های مواصلاتی برای ارائه هر گونه خدمات به این جامعه سخت کوش مولد را داراست.

  بدیهی است که هر گونه تخریب ، تعرض و تغییر در این مسیر، فرآیند کوچ راتحت الشعاع قرارداده و به نوبه خود می تواند مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و ... را برای این جامعه و جوامعی که به نحوی از انحاء( جوامع روستایی و شهری) در مسیر این فرآیند قرار می گیرند بوجود آورد، قانون گذارنیز با درایت کافی در این خصوص و وقوف ازنقش راهبردی ایل راه ها در پایایی و مانایی زندگی جامعه عشایری کشور، در آیین نامه اجرایی لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران ، صراحتا واگذاری  راه های مسیر کوچ ایل نشین ها  و حریم مربوط به آنها را مطلقاً ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر سازمان امور عشایر ایران به منظور بهره مندی از این فرصت قانونی و تحدید حدود ایلراه های کشور از طریق اجرای طرح جامع مطالعاتی ، نقشه کاملی از ایلراهها و اطراق گاه های مسیر را تهیه و مجموعه نقشه های مذکور را در سیستم اطلاعات جغرافیایی ثبت کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز