تحلیل «آموزه های اخلاقی شاهنامه» در نشست استادان بنام ادبیات کشور

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۵:۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۰۷۶۴۳
تحلیل «آموزه های اخلاقی شاهنامه» در نشست استادان بنام ادبیات کشور
نشست بررسی «اخلاق در شاهنامه فردوسی» 26 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، هدف از برگزاری این نشست را اهمیت محوری بودن فضائل اخلاقی در شاهنامه، کاربرد و تأثیر آموزه های اخلاقی متون حماسی بر جامعه معاصر، تعلیم و اهمیت آموزش در کتاب گرانسنگ شاهنامه بیان کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بازشناسی و تکریم شخصیت والای حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: کتاب بزرگ شاهنامه فردوسی دارای زوایای مختلفی است که هر انسانی باید در مسیر زندگی از درس هایش پند بگیرد و از آن ها اسفاده کند.

وی اضافه کرد: داستان های حماسی که در سراسر شاهنامه آمده است، اشاره مستقیم به اعتماد و توکل به خداوند دارد و همواره انسانیت را بر هر چیزی محترم می شمارد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران یادآور شد: تلاش شده است تا در این نشست از حضور استادان بنام ادبیات و اخلاق با هدف بررسی و تحلیل شخصیت های شاهنامه و تأتیرگذاری آن از منظر اخلاق استفاده شود.

وی ضمن دعوت از اهالی فرهنگ و ادب استان تهران و علاقه مندان به این شاعر و حماسه‌سرای ایرانی گفت: نشست نشست بررسی «اخلاق در شاهنامه فردوسی» به همراه روایت قصه های شاهنامه (نقالی) روز چهارشنبه 26 اردیبهشت از ساعت 15 تا 18 در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واقع در سعادت آباد، بلوار دریا، کوی مروارید برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز