معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه۶- شهرری:

مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی باقرشهر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری می رسد

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۸:۲۱:۱۵
کد خبر: ۷۰۷۶۹۷
مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی باقرشهر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری می رسد
معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه6- شهرری با اشاره به بهره برداری مخزن 5000 متر مکعبی قیام دشت در سال 96، از بهره برداری مخزن 4000 متر مکعبی باقرشهر در سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، علیرضا محمودی در تشریح عملکرد شرکت در سال 96 گفت: در سال گذشته تلاش های خوب و ارزشمندی در حوزه های مختلف بهره برداری و توسعه ی شبکه آب و فاضلاب منطقه انجام شده است و شاهد نتایج و دستاوردهای ارزنده ای در جهت ارائه خدمات شایسته تر به مشترکان در جنوب تهران بودیم.

وی اختصاص بخشی از آب سد ماملو به شهرهای زیر پوشش آبفای منطقه و ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی شهروندان جنوب تهران را از دستاوردهای ارزشمند سال 96 بیان کرد و افزود: در سالی که گذشت نخستین مخزن شهر قیام دشت  با ظرفیت 5000 متر مکعب، با اجرای 2.5 کیلومتر خط انتقال به قطر 500 میلی متر به بهره برداری رسید و چهار کیلومتر از شبکه توزیع آب این شهر اصلاح و بازسازی شد.

محمودی با بیان اینکه در سال 96 سعی کردیم با نگاه ویژه به شهرهای زیر پوشش در جنوب تهران سطح خدمات رسانی به مشترکان این شهرها را ارتقا دهیم گفت: در سال گذشته ساخت یک مخزن 4000 متر مکعبی را به منظور تامین پایدار و توزیع مناسب آب باقرشهر آغاز کردیم و این مخزن هم اکنون  با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تکمیل و راه اندازی قرار دارد که امیدواریم به زودی  این مخزن را به بهره برداری برسانیم و بخشی  عمده ای از مشکلات تامین آب این شهر محروم جنوب تهران را برطرف کنیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه با اشاره به این مطلب که فرسودگی تاسیسات شهری به ویژه شبکه آب در حوزه شهری جنوب  تهران یکی از مشکلات موجود در راه خدمت رسانی مطلوب به مشترکان و مردم شریف منطقه است افزود: در این زمینه در سطح نواحی چهارگانه زیر پوشش در شهرستان ری ، نازی آباد ، خانی آباد و 17 شهریور حدود 11 کیلومتر از شبکه توزیع و انشعاب های فرسوده آب  بازسازی شد که این امر رضایت مندی بیشتر مشترکان و کاهش هزینه بهره برداری و جلوگیری از هدر رفت آب را در پی داشته است.

وی در ادامه به  فعالیت ها و عملکرد شرکت در بخش فاضلاب پرداخت و گفت: ما در بخش توسعه فاضلاب در استان تهران عملکرد بسیارخوبی داشته ایم و تقریبا  85 درصد مشترکان آبفای منطقه به شبکه فاضلاب متصل شده اند که این آمار قابل توجهی است. در این بخش در سال گذشته با وجود مشکلات فروان، اصلاح و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب خاورشهر با ظرفیت 6500 متر مکعب در شبانه روز را به اجرا رساندیم  و  5 / 2 کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب خاورشهر نیز بازسازی شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه6- شهرری در پایان شرایط آبی سال جاری را  با توجه کاهش حجم بارش ها و نزولات آسمانی بسیار ویژه دانست و با اشاره به کاهش شدید حجم منابع آبی و لزوم سازگاری با شرایط ویژه کم آبی، از شهروندان و مشترکان آگاه جنوب تهران خواست تا با پرهیز از استفاده غیر ضرور و هدر دادن بی مورد آب و همچنین مدیریت مصرف،  شرکت آب و فاضلاب را در گذر از کم آبی یاری کنند.

 

نظر شما