نشست چهار ساعته استاندار تهران بافعالان اقتصادی وسرمایه گذاران شمیرانات برگزار شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۱:۳۴
کد خبر: ۷۱۰۰۰۹
نشست چهار ساعته استاندار تهران بافعالان اقتصادی وسرمایه گذاران شمیرانات برگزار شد
استاندار تهران اعلام کرد:مدیران شهری بدنبال تدوین برنامه ریزی جامع برای توسعه گردشگری باشند

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛  تهران ،محمدحسین مقیمی درنشست مشترک با فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران ،شمیرانات را شهرستانی با جاذبه های گردشگری ویژه برشمرد و گفت:اگر چه بخش صنعت در این شهرستان توسعه نیافته است اما می توانیم با تکیه بر ظرفیت های موجود دربخش گردشگری و کشاورزی این شهرستان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مقیمی تدوین برنامه ریزی جامع در بخش گردشگری را از سوی مدیران اجرایی وشهری ضروری دانست و گفت:شهرداران علاوه بر مبارزه با ساخت وسازهای غیر مجاز باید برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری برنامه ریزی کنند و این بخش مزیتی کم نظیر برای شمیرانات محسوب می شود.


وی با اشاره به بند ١٣مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص ساخت وسازها در شهرستان شمیرانات ،تصریح کرد:این مصوبه به هیچ وجه به دنبال انسداد در ساخت وسازها وتفریح گاه های گردشگری در این منطقه نیست بلکه با نگاهی کارشناسی برای ضابطه مند کردن ساخت وسازها ابلاغ شده است.

مقیمی توسعه صنعت گردشگری را نیازمند دیدگاهی علمی از سوی مدیران دانست و ادامه داد:اگر به دنبال توسعه این صنعت دراستان تهران هستیم نیازمند برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری هستیم.

وی عملیاتی شدن سامانه فاضلاب شهری شمیرانات را یکی از زیرساخت های توسعه گردشگری برشمرد گفت:این طرح یکی از شالوده های توسعه صنعت گردشگری است و باید برای عملیاتی شدن این کار و جمع آوری فاضلاب در سطح روستاها وشهرهای این شهرستان قدم برداریم وهمه مدیران باید بپذیرند که اجرای این طرح یکی از الزامات توسعه گردشگری است.

مقیمی با اشاره به مصوبات شورای برنامه ریزی وتوسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود:طبق مصوباتی که برای این شهرستان داشتیم می بایست در مرکز دهستان ها اقدام به احداث سالن های چندمنظوره فرهنگی و رفاهی کنیم و شخصا بر روند اجرایی شدن هریک از مصوبات نظارت خواهم کرد.

استاندار تهران همچنین با اشاره به خسارات وارده به باغات استان ادامه داد :در مجموع امسال خسارت های وارد شده به باغات استان ٨٥١میلیارد تومان برآورد شده که ٥٠درصد آن سهم شمیرانات است .

در ادامه این نشست مشکلات مربوط به ١٤طرح شامل طرح های گردشگری،تفریحی و مجتمع های رفاهی مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات مربوط به اعطای مجوز از سوی برخی دستگاه ها،دریافت تسهیلات بانکی و تعیین حریم محیط زیست از عمده ترین مشکلات طرح شده از سوی فعالین اقتصادی در نشست مشترک با استاندار تهران بود.

گفتنی است،در مرحله دوم سفرشهرستانی محمد حسین مقیمی به شهرستان شمیرانات باحضور جمعی از مدیران کل ستادی استان و شماری از مدیران کل و رؤسای دستگاه های اجرایی استان ،مشکلات مربوط به ١٤طرح  اقتصادی در شهرستان شمیرانات بررسی و استاندار تهران به فراخور مشکلات مطرح شده دستورات لازم را برای رفع وبررسی موانع به مدیران کل صادر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز