پرداخت تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران برای پرورش شتر مرغ

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۹:۵۳:۵۴
کد خبر: ۷۱۴۰۶۹
پرداخت تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران برای پرورش شتر مرغ
معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه طرح پایلوت "پرورش شتر مرغ درفضای باز" که توسط مرکز تحقیقات استان تهران درحال انجام است نمونه بارزی از موفقیت همکاری بخش دولتی وخصوصی است،گفت: دولت به سرمایه گذاران برای اجرای این طرح درمناطق مشابه تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از اولین طرح "پرورش شتر مرغ در فضای باز" اظهار داشت: طرح پایلوت "پرورش شتر مرغ در فضای باز" که توسط مرکز تحقیقات استان تهران در منطقه سیلاب شهید هادی احمدی( آبخوان چنداب) درحال انجام است نمونه بارزی از موفقیت همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی است و می‌تواند الگوی برای مناطق دیگر باشد.

رضوی این طرح را قابل تعمیم به سراسر کشور دانست و گفت: در این طرح که شترمرغ‌ها در دشت رها سازی می‌شوند، کمترین هزینه برای سرمایه گذار دارد و ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای ساکنان منطقه به همراه دارد.  

وی همچنین از کمک دولت به سرمایه گذاران برای اجرای این طرح در مناطق مشابه و پرداخت تسهیلات کم بهره به آن ها خبر داد.

رضوی افزود: باتوجه به مزیت‌های مطرح شده و سازگاری مناسب شترمرغ با کم آبی، پرورش این پرنده در مناطق خشک و کم آب کشور توسعه می‌یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به روند کاهش بارندگی و خشکشالی در کشور، افزود: شتر مرغ از جمله پرندگانی است که توان سازگاری خوبی با آب و هوای خشک و بیابانی دارد.

وی ادامه داد: این پرنده کم هزینه و پرسود است و تمام بخش‌های آن شامل؛ گوشت، چرم، ناخن و پر و روغن قابل استفاده است و کمترین ضایعات را دارد. 

رضوی با تاکید بر اینکه شترمرغ کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند، افزود: به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، می‌توان این پرنده را در کنار احیاء مراتع پرورش داد.

وی تصریح کرد: پرورش شترمرغ در مناطق کم بازده موجب تغذیه خاک شده و شرایط آن را بهبود می‌بخشد.

رضوی با بیان اینکه "پرورش شتر مرغ در فضای باز" در مناطقی اجرا می‌شود که مناسب کشاورزی نیست، افزود: مناطق در نظر گرفته شده برای این طرح، کم آب و خاک آن درجه ۴ و ۵ است که برای کشاورزی قابل استفاده نیست.

گفتنی است پایلوت تحقیقاتی "دیار شترمرغ" در سه فاز با ظرفیت ۰۰۰/۵ قطعه شترمرغ مولد با تولید ۰۰۰/۲۰۰ قطعه پرواری در سال پیش بینی شده که فاز اول آن (با توان ۵۰ درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده در گام اول طرح) از ابتدای زمستان ۱۳۹۶ در سطح اراضی ایستگاه تحقیقاتی-ترویجی پخش سیلاب شهید هادی احمدی (آبخوان چنداب) با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ۱۴۰ قطعه شترمرغ مولد تخمگذار بصورت عملیاتی آغاز شد و فاز اول خرید گله شتر مرغ پیگیری و در نهایت در دی ماه سال گذشته تحت شرایط سرمای زمستانی بیابان اولین دسته از شترمرغ در ایستگاه تخلیه شد که با شروع نگهداری حیوان در عرصه جدید بررسی کارشناسی روند سازگاری و تغذیه حیوان با شرایط بیابانی جدید نیز توسط کارشناسان مرکزتحقیقات استان تهران آغاز و پایش و یادداشت برداری ها صورت گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز