استاندار تهران در جلسه کمیسیون برنامه ریزی خواستار شد:

تشدید برخورد قاطع اعضای کمیسیون با اجناس قاچاق که مشابه داخلی دارند

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۶:۲۹:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۱۲۱
تشدید برخورد  قاطع اعضای کمیسیون با  اجناس قاچاق که مشابه داخلی دارند
مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال و تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی"خواستار تشدید برخورد از سوی اعضای کمیسیون با آن دسته از اجناس قاچاق که مشابه داخلی دارند شد
به گزارش خبرگزاری برنا تهران، محمد حسین مقیمی در سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز ،رشد ٥٠درصدی کشفیات کالاهای قاچاق استان تهران در سال جدید را نشانه ای از ناامنی بازار برای قاچاقچیان دانست و گفت:رویکرد و سیاستگذاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جدید معطوف به برخورد و انهدام باندهای بزرگ قاچاق کالا و ارز و به اصطلاح دانه درشت ها خواهد بود و در این راستا کوچکترین مسامحه با متخلفان نمی شود.

مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال و تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی"خواستار تشدید برخورد از سوی اعضای کمیسیون با آن دسته از اجناس قاچاق که مشابه داخلی دارند شد و ادامه داد:مبارزه و امحاء کالاهای قاچاق بخصوص در مورد کالاهایی که مشابه داخلی دارند امسال بیش از گذشته تشدید می شود .

برای عملکرد مطلوبتر نیازمند اشراف اطلاعاتی هستیم

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ،عملکرد مطلوب تر در انهدام شبکه ها و باندهای قاچاق کالا را مستلزم اشراف اطلاعاتی دانست و خاطرنشان کرد:اساسا مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبتنی برنوعی پیشگیری است ،با این مفهوم که می توان با تسلط و اشراف اطلاعاتی و گستردن چتر امنیتی بر باندهای بزرگ قاچاق کالا ، آنها را از مبادی ورودی کشور تا لحظه عرضه اجناس قاچاق رصد کرده و در زمان مشخص این شبکه ها را منهدم کنیم.

مقیمی اقدام مؤثر در انهدام شبکه های قاچاق کالا و ارز را در گرو داشتن یافته های اطلاعاتی مرتبط با این بخش دانست .

افرادی که منطبق با قانون ثبت سفارش کرده اند مشکلی در ترخیص کالا ندارند

استاندار تهران بررسی دقیق اسناد ثبت سفارش شده را خواستار شد و اظهار کرد:آن دسته از افرادی که طبق قانون وقبل از تاریخ بیستم فروردین سالجاری اقدام به ثبت سفارش کالا از طریق پنجره واحد گمرکی کرده اند نباید با مشکل روبرو شوند چرا که کار آنها قانونی است و در ترخیص کالای خود از گمرک استان نباید با مشکلی روبرو شوند.

اجازه سوء استفاده از نوسانات نرخ ارز به قاچاقچیان نمی دهیم 

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود اقدام آمریکا در خروج یکجانبه از برجام را دارای اثرات وضعی در نوسانات نرخ ارز دانست و تأکید کرد:این اقدام البته شاید بتواند تاحدی اثرات وضعی بر روی نرخ ارز داشته باشد اما به هیچ وجه اجازه سوء استفاده از فضای موجود را به قاچاقچیان نخواهیم داد و در این راستا برنامه ریزی کرده ایم.

مقیمی تلاش باندهای قاچاق برای تشدید این پدیده در صادرات و واردات در شرایط موجود کشور را بی نتیجه خواند و ادامه داد:سرکردگان این باندها با این استدلال که در پی خروج آمریکا از برجام شاهد کاهش درآمدهای نفتی در کشور خواهیم بود در صدد تشدید فعالیت های خود در بخش قاچاق کالاها هستند .

استاندار تهران در خاتمه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،این اقدامات را شایسته تجلیل دانست و گفت:عملکرد نیروی انتظامی علیرغم وظایف متعدد و متنوع در این حوزه مطلوب است.

گزارش سه ماهه نخست سال فرماندهان انتظامی شرق،غرب استان و فاتب از کشفیات کالاهای قاچاق 

در پایان این جلسه نمایندگان فرماندهی انتظامی شرق و غرب استان تهران وهمچنین پلیس فاتب شهر تهران اقدام به ارائه گزارشی از کشفیات کالاهای قاچاق در سه ماهه نخست سالجاری کردند.

بر پایه این گزارش میزان کشفیات در سه ماهه نخست سال ٩٧در شرق استان تهران ٣٨٧میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٥٦درصد افزایش داشته است.

همچنین به گفته نماینده پلیس فاتب میزان کشفیات در سه ماهه نخست سالجاری ٤٨میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ٥٨درصدی داشته است.

گفتنی است، بنا بر گزارش ارائه شده از سوی فرماندهی انتظامی غرب استان میزان کشفیات در سه ماهه نخست سالجاری ٢٥٠میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،رشدی ١٠٥درصدی داشته است.

 

نظر شما