اطلاعیه آبفای منطقه۶ (شهرری) در پی مصرف چای با آب آلوده:

مسمومیت کارگران در کارگاه تجاری باقرشهر ارتباطی به آب آشامیدنی ندارد

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۲:۰۴:۵۰
کد خبر: ۷۱۸۵۶۳
مسمومیت کارگران در کارگاه تجاری باقرشهر ارتباطی به  آب آشامیدنی ندارد
رسانه ها و دست اندرکاران خدمات شهری در انعکاس رویدادهایی همچون بهداشت و کیفیت آب که دغدغه مردمی را به دنبال دارد مسئولانه تر برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ در پی انتشار خبر مسمومیت 9 نفر از کارگران یک کارگاه تجاری در باقرشهر ناشی از نوشیدن چای با آب آلوده در رسانه ها و خبرگزاری ها، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب منطقه6 (شهرری) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مسمومیت ایجاد شده به هیچ وجه به آب آشامیدنی مربوط نبوده و آب شبکه توزیع باقرشهر هیچگونه مشکل بهداشتی ندارد.

  این اطلاعیه می افزاید: بررسی ها و نمونه گیری های اولیه که توسط اداره بهداشت و درمان  شهرستان ری و آزمایشگاه کنترل کیفیت و بهداشت آب منطقه و همچنین آزمایشگاه مرجع آبفای استان تهران انجام شده بر این امر تاکید دارد که به طور قطع آب شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی بوده و نقشی در ایجاد مسمومیت نداشته است. مشکل به وجود آمده بر اثر عاملی غیر از آب و از داخل کارگاه بوده که در حال بررسی است و به زودی از سوی مسئولان و مراجع ذی صلاح اعلام و رسانه ای خواهد شد.

    روابط عمومی آبفای منطقه6 (شهرری) در این اطلاعیه با اشاره به حساسیت مقوله آب برای جامعه و شهروندان و لزوم دقت در انتشار خبرهای این حوزه به ویژه در زمینه بهداشت و کیفیت آب، از مسئولان،  دست اندرکاران و اصحاب محترم رسانه درخواست کرد تا همچون گذشته در انتشار اخبار و رویداهای خبری مسئولانه برخورد کنند و با بررسی حداقلی، دقت را بر سرعت انتشار خبر مقدم بدانند و از انتشار خبرهایی که هنوز درستی یا نادرستی آن تایید نشده و نیازمند کار و نظر کارشناسی و تخصصی است خودداری کنند؛ چرا که یک خبر نادرست در حوزه هایی همچون آب می تواند موجب نگرانی مردم و تشویش اذهان عمومی شود.

  لازم به ذکر است که کیفیت و بهداشت آب منطقه به صورت شبانه روزی و برخط(آنلاین) از طریق 34 ایستگاه کنترل کیفی و بهداشتی در حال پایش است و کوچک ترین مشکل به جود آمده در کیفیت و بهداشت آب به صورت لحظه ای رصد و پیگیری می شود. ضمن آنکه روزانه به صورت پیش بینی نشده و دوره ای آب آشامیدنی 13 نقطه از شبکه آب منطقه نمونه گیری و با انجام آزمایش های مختلفی چون سموم، بیولوژی، میکروبی، فلزات سنگین و ...، بهداشت و کیفیت آب آشامیدنی شبکه توزیع آب منطقه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز