طرح ساماندهی اتوبوس ها و کامیون های فرسوده تهران با دستور استاندار آغاز شد/ ممانعت از تردد اتوبوس ها و کامیون های فاقد کارت هوشمند

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۰:۴۲
کد خبر: ۷۱۹۱۹۸
طرح ساماندهی اتوبوس ها و کامیون های فرسوده تهران با دستور استاندار آغاز شد/ ممانعت از تردد اتوبوس ها و کامیون های فاقد کارت هوشمند
با دستور استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مقرر شد؛ نشست مشترکی با اتحادیه های حمل و نقل شهری که مسئولیت اقدامات کامیون ها و اتوبوس ها را به عهده دارند با همکاری محیط زیست و شهرداری تهران برگزار شود تا جمع آوری بانک اطلاعات کامیون ها و اتوبوس ها برای تجهیز به کارت هوشمند در سامانه شهرداری تهران و ترغیب نوسازی ناوگان اتوبوس ها و کامیون ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران  به ریاست استاندارتهران و با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه دو دستور کار در خصوص اجرای طرح ساماندهی کامیون ها و اتوبوس های فرسوده و آلاینده در کلانشهر تهران و اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی کانون های اصلی تولید بوی نامطبوع در جنوب تهران و مسیر فرودگاه امام (ره) مطرح شد.

در ابتدای جلسه کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تصمیم اتخاذ شده کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در سال ۹۶ در خصوص ممانعت دستگاه های اجرایی از عقد قرارداد با سرویس های جابجایی کارکنان که فاقد کارت هوشمند و معاینه فنی هستند گفت: حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده کار جابجایی کارکنان دو شرکت خودروسازی را در استان تهران به عهده دارند.

مقیمی ،استاندار تهران با اشاره به گزارش مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: همه خودروهای باری و مسافری از جمله اتوبوس ها و کامیون ها که در سطح شهر تهران تردد می کنند مکلف به اخذ کارت هوشمند هستند.

وی با اشاره به طرح دولت در مورد جایگزینی خودروهای فرسوده تصریح کرد:سهم استان تهران در ورود اتوبوس ها و کامیون های جدید باید حفظ شود و کامیون داران نیز به نوسازی وسایل خود ترغیب شوند.

استاندار تهران به گزارش سازمان محیط زیست در خصوص سهم ۷۰ درصدی اتوبوس ها و کامیون های فرسوده  در آلایندگی تهران اشاره کرد و افزود: باید از افزوده شدن کامیون ها و اتوبوس های فرسوده به ناوگان حمل و نقل شهری جلوگیری کرد که در این بخش شهرداری تهران در کنترل و نظارت بر حمل بار از جمله نخاله های ساختمانی نقش مهمی دارد.

در ادامه با دستور استاندارتهران مقرر شد؛ نشست مشترکی با اتحادیه های حمل و نقل شهری که مسئولیت اقدامات کامیون ها و اتوبوس ها را به عهده دارند با همکاری محیط زیست و شهرداری تهران برگزار شود تا جمع آوری بانک اطلاعات کامیون ها و اتوبوس ها در سامانه شهرداری تهران و ترغیب به منظور نوسازی ناوگان اتوبوس ها و کامیون ها انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز