ذوالفقاری اظهار کرد:

بیش از ۷۳هزار تن گندم از کشاورزان استان تهران خرید تضمینی شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۰:۰۳:۵۸
کد خبر: ۷۱۹۵۴۸
بیش از ۷۳هزار تن گندم از کشاورزان استان تهران خرید تضمینی شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از خرید تضمینی بیش از ۷۳هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: این رقم علی رغم طوفان و ریزش محصول، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰هزارتن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران، مراسم کیل گیری مزرعه ۱۰ هکتاری گندم و کلزای شهرستان ورامین با حضور اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور، رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، معاون تولیدات گیاهی، مدیران ترویج، زراعت، حفظ نباتات و کارشناسان جهاد کشاورزی سازمان و مدیر جهاد کشاورزی ورامین انجام شد.

 

اسماعیل اسفندیاری پوردر حاشیه بازدید از مزارع گندم ورامین باتاکید برضرورت پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه وبودجه خواست هر چه سریع تر بهای گندم های خریداری شده به طور کامل به کشاروزان پرداخت شود و افزود: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم به مراکز خرید و سیلوها تحویل داده اند.

مجرى طرح گندم کشور با اعلام اینکه به محض ثبت خرید گندم در سامانه ملی ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شده است ابرازامیدواری کرد با تلاش بیش از پیش مسئولان باقیمانده طلب کشاورزان در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در جریان عملیات کیل گیری از مزرعه ده هکتاری گندم و کلزای شهرستان ورامین گفت: از زمان آغاز برداشت گندم از مزارع استان تهران تاکنون ۷۳هزار تن گندم برداشت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰هزارتن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این افزایش عملکرد تولید علی رغم طوفان و ریزش محصول اتفاق افتاده که نتیجه تلاش های کارشناسان و همکاری کشاورزان بوده است.

ذوالفقاری با اشاره به کیفیت بالای گندم تولیدی استان گفت: استان تهران امسال گندم بسیار پاکی تحویل می دهد که علف های هرز و سن زدگی آن به لطف خدا و فعالیت های مراقبتی همکاران صفر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحران کم آبی اشاره و بیان کرد: منابع آبی دچار چالش شده و برخی از این منابع خشک شده است؛ بنابراین باید در حفظ منابع آبی فعلی مراقبت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران فرهنگ سازی، تغییر الگوی کشت، اجرای سامانه های نوین آبیاری را از فعالیت های این سازمان درجهت افزایش راندمان آبی و استفاده بهینه از منابع آب عنوان کرد و افزود: تاکنون از ۱۷۰هزارهکتار اراضی کشت آبی استان ۵۰هزار هکتار به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند.

وی تصریح کرد: در کشور ۹۰ رقم گندم تولید می شود که باتوجه به شرایط جوی و کم آب بر بودن بذر مناسب برای کشت مزارع انتخاب می شود.

دو سیلوی ذخیره گندم ورامین و پاکدشت و مرکز تقسیم آب سد ماملو با فاضلاب نیز در سفر امروز مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور و هیئت همراه به ورامین مورد بازدید قرار گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز