با دستور استاندار تهران:

دو ماه فرصت برای دریافت پروانه نوسازی ساختمان پلاسکو تعیین شد/عید فطر دو سال آینده زمان بهره برداری ساختمان جدید پلاسکو/ دستگاه ها تعلل نکنند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۴:۰۰:۰۸
کد خبر: ۷۲۰۱۶۶
دو ماه فرصت برای دریافت پروانه نوسازی ساختمان پلاسکو تعیین شد/عید فطر دو سال آینده زمان بهره برداری ساختمان جدید پلاسکو/ دستگاه ها تعلل نکنند
استاندار تهران گفت: مقرر شده است، برای نوسازی ساختمان پلاسکو بنیاد مستضعفان با رعایت کلیه ضوابط از جمله رعایت ضوابط فنی و اخذ مجوز شهرداری با لحاظ معافیت از پرداخت عوارض ،اقدام خاکبرداری را از روز عید فطر امسال آغاز کرده و پس از دو ماه با ارائه طرح از سوی بنیاد و موافقت شهرداری، ساختمان وارد فاز عملیاتی شده و تا عید فطر دو سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،  جلسه ای به منظور رفع موانع اجرای نوسازی ساختمان پلاسکو به ریاست استاندار و با حضور حناچی معاون فنی شهرداری تهران، محسنی شهردار منطقه ۱۲،اعطا ،حبیب زاده و سالاری اعضای شورای شهر تهران و نمایندگانی از بنیاد مستضعفان و شورای ساختمان پلاسکو برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه با اشاره به علت تاخیر اجرای طرح بنیاد مستضعفان براساس تفاهم نامه با شهردار وقت گفت: شهرداری علت عدم دریافت مجوز برای بنیاد را میراث فرهنگی اعلام کرد براین اساس که باغ اکبر در محدوده آثار فرهنگی و تاریخی قرار دارد و امکان اخذ مجوز ساخت در این زمین وجود ندارد.

مقیمی افزود: میراث فرهنگی در خصوص باغ اکبر، حقوقی و قانونی نظر داده است و علاوه برآن شهرداری هم بدون هماهنگی و تایید میراث فرهنگی قادر به صدور پروانه نیست و بنیاد مستضعفان هم بدون پروانه امکان ساخت نداشت.

وی با بیان اینکه استدلال همه دستگاه ها در این بخش استناد قانونی بوده است تصریح کرد:  در آخرین جلسه اسفندماه سال گذشته با معاون سازمان میراث فرهنگی و معاون شهرسازی شهرداری و شهردار منطقه ۱۲ جلسه ای برگزار شد و در شورایی فنی موافقت شد هرآنچه در حادثه پلاسکو تخریب شده است بازسازی شود و در خصوص ساختمان شمالی هم براساس نامه کسبه و اهالی ساختمان با مقاوم سازی به عهده کسبه موافقت شد تا با رای اکثریت مالکان و ثبت در دفترخانه کار مقاوم سازی با طرح نظام مهندسی و تایید شهرداری انجام شود.

استاندار تهران تصریح کرد: برای ساخت ساختمان پلاسکو نیز مقرر شد با مجوز شهرداری بدون پرداخت عوارض  اقدام خاکبرداری از روز عید فطر امسال آغاز شود و پس از دو ماه با ارائه طرح از سوی بنیاد و موافقت شهرداری، ساختمان وارد فاز عملیاتی شده و تا عید فطر دو سال آینده به بهره برداری برسد.

مقیمی تاکید کرد: مسائل فنی ساخت ساختمان پلاسکو با شهرداری و نظام مهندسی است و ساختمان طبق ضوابط شهرداری ساخته می شود .

وی با بیان اینکه  اموال و زندگی ۵۰۰ خانوار در حادثه پلاسکو دچار خسارت شده است گفت: کسبه ساختمان حداکثر همکاری را داشتند و ما نیز تکالیفی به عهده داریم و وقتی جلسات رسیدگی به موانع ساخت ساختمان پلاسکو با حضور استاندار برگزار می شود به این معنا است که مسئولیت به عهده داریم و همه دستگاه های حاضر در جلسه نسبت به انجام مصوبات تعهد دارند.

استاندار تهران افزود: بنیاد مستضعفان فرصت دارد طی دو ماه با رعایت مسائل فنی و ایمنی و با دستور شهرداری کار گودبرداری را آغاز و پروانه ساخت را اخذ کند و طرح خود را به تایید نظام مهندسی و شهرداری برساند.

مقیمی ادامه داد: این جلسه شاخه ای از شورای تامین استان و با نظر دستگاه قضایی است و اگر بنیاد مستضعفان و هر سازمان دیگری به تعهدات خود در این خصوص متعهد نباشد باید پاسخگو باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز