استاندار تهران:

شفاف سازی،تنها راه جلوگیری ازفرار مالیاتی است

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۴:۳۴:۱۱
کد خبر: ۷۲۱۶۹۳
شفاف سازی،تنها راه جلوگیری ازفرار مالیاتی است
استاندار تهران در نشست با مدیران امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت:تنها راه جلوگیری از فرار مالیاتی شفاف سازی است و سامانه ای نیاز است تا با خرید هر کالا و انجام هر معامله ،مالیات بر ارزش افزوده به شکل مستقیم به حساب دارایی واریز شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، محمدحسین مقیمی در نشست با مدیران امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت:در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر یکی از فرازها در مورد أخذ مالیات است و تاکید می شود که باید برای اداره کشور مالیات گرفته شود.

استاندار تهران ادامه داد:با اخذ مالیات کشور را اداره می کنیم و برخی کشورها که از منابع  نفت ،گاز و معدن برخوردار نیستند با مالیات کشور را به خوبی اداره می کنند، ما با این کشورها فاصله داریم چون یکی از مشکلات ما تکیه بر درآمد نفت است.

مقیمی گفت:مالیات باید براساس درآمد پرداخت شود،متاسفانه در کشور ما فرار مالیاتی و کم توجهی به مالیات بیشتر از سوی کسانی است که درآمدبیشتری دارند

استاندار تهران تنها راه جلوگیری از فرار مالیاتی را شفاف سازی دانست و تأکید کرد:در دنیای الکترونیک با دفاتر نمی توان شفاف سازی کرد تنها راه این است که مالیات مستقیم از درآمدها برداشت شود و روشی که در اخذ مالیات برحقوق است در سایر بخش ها باید اعمال شود .

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود گفت:سامانه ای نیاز است تا با خرید هر کالا و هر معامله ،مالیات بر ارزش افزوده به شکل  مستقیم به حساب دارایی واریز شود و قیمت کالا به حساب فروشنده برود.

وی با اشاره به اینکه نحوه أخذمالیات نباید باعث شود که امور متوقف شودتصریح کرد: درصد زیادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی وجود دارند که نیاز به کمک دارند و نیاز است در أخذ مالیات تولیدی ها و مغازه دارهای خرده پا دقت بیشتری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز