معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

توهین به خبرنگاران واقعیت ندارد/ بی‌اخلاقی برای انتشار بخش‌هایی از آنچه اتفاق افتاده برای رسیدن به هدف خاص مسبوق به سابقه است/ تأخیر در ارایه توضیحات از اصحاب شریف و صدیق خبر و رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۱۷:۴۸:۵۷
کد خبر: ۷۲۲۷۰۳
توهین به خبرنگاران واقعیت ندارد/ بی‌اخلاقی برای انتشار بخش‌هایی از آنچه اتفاق افتاده برای رسیدن به هدف خاص مسبوق به سابقه است/ تأخیر در ارایه توضیحات از اصحاب شریف و صدیق خبر و رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برخی اخبار منتشر شده مبنی بر توهینش به خبرنگاران را جهت خلاف واقع دانست و اعلام کرد: بی‌اخلاقی برای انتشار بخش‌هایی از آنچه اتفاق افتاده است جهت رسیدن به هدف خاص، نیز پیش از این سابقه داشته است.

به گزارش  خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت،  حسن یونس سینکی  در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر توهینش به خبرنگاران در این جوابیه نوشته است:

 

به تازگی در رسانه‌های اجتماعی و برخی روزنامه‌ها از بنده خبری نقل شده که خلاف واقع و خلاف حقیقت آن خبری بود که اتفاق افتاد و آنهایی که ارادت و احترام بنده را به خبرنگاران و رسانه‌ها می‌شناسند به خوبی می‌دانند که این خبر هیچ وجهی از واقعیت را بازتاب نمی‌دهد.

 

همچنین تصور می‌کردم منابع خاص خبری ناقل خبر چنان شناخته شده هستند که ضرورت هرگونه توضیحی را منتفی می‌کند. اما ظاهراً تصور نادرست بنده سبب شد تا برخی از دوستان هم گمان برند که خبر رنگی از صحت دارد و به همین دلیل به تحلیل و داوری پرداختند.

قبول دارم که تأخیر در ارایه توضیح منشا این تحلیل‌ها و داوری‌های نادرست حتی از جانب دوستان شده است به همین دلیل به آنها حق می‌دهم که در سکوت ناخواسته و از سرگرفتاری‌های کاری بنده تصور کنند که خبر واحد میزانی از راستی باشد به همین دلیل ضمن پوزش از تأخیر در ارایه توضیحات نکاتی را عرض می‌کنم.

در روز شنبه مورخه دوم تیر ماه در مراسم روز ملی اصناف در مورد وضعیت اقتصادی و بازرگانی و نیز مسایل اجتماعی اقتصادی اصناف کشور گزارشی را ارایه دادم و پس از پایان سخنرانی با عجله برای رسیدن به جلسه بعدی از مراسم خارج می‌شدم در میان انبوه جمعیت، فردی بدون معرفی خود توهین و بی‌نزاکتی کرد.

بدیهی است بی‌اخلاقی برای انتشار بخش‌هایی از آنچه اتفاق افتاده است جهت رسیدن به هدف خاص، نیز پیش از این سابقه داشته است. نه من با خبرنگاری مواجه بودم و نه در وضعیت گفت‌وگو با خبرنگاران بدیهی است این بی‌اخلاقی فردی ربطی به «خبرنگار» ندارد و تداوم این رفتار که هیچ ارتباطی به وظیفه اجتماعی خطیر خبرنگاری ندارد به انتشار خلاف حقیقت و ماهیت آنچه گذشت به عنوان «خبر» ساخته و پرداخته شد. بنده در مقام مسؤول که باید پاسخگوی مطبوعات و رسانه‌ها با هر گرایش و وابستگی باشم. جسارتی مبنی بر داوری در مورد کار شریف و سخت خبرنگاری نکرده‌ام. بنده به اعتقاد قلبی و عملی با پاسخگویی به حق و ضروری مدیران و مسؤولان به مردم در رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان امین آحاد مردم همواره اعتقاد داشته و دارم و اگر حرفی و کلامی می‌گویم و یا می‌نویسم صادقانه و از سرراستی، درستی و مسؤولیت‌پذیری است.

این توضیح را برای آنهایی می‌نویسم که دغدغه خبر درست و منصفانه و مسؤولانه را دارند والا برای آنهایی که به بداخلاقی رسانه‌ایی شهرت دارند این توضیحات فایده و اثری ندارد. شرایط اقتصادی کنونی کشور و توطئه‌های منطقه‌ایی و جهانی بر ضد مردم شریف کشورمان قاعدتاً نبایستی مجالی را فراهم آورد که با خبرهای نادرست و ساختگی صف اتحاد مردم و د ولت تضعیف شود.

بار دیگر از تأخیر در ارایه توضیحات از اصحاب شریف و صدیق خبر و رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم و برای همه خبرنگاران و رسانه‌های دلسوز منافع ملی و مصالح همگانی آرزوی سربلندی و سرافرازی افزون‌تر را دارم.

امیدوارم در این شرایط حساس، همگی وضعیت کنونی کشور را درک کرده و مسئولانه برای اعتلای ایران عزیزمان تلاش کنیم.

 

نظر شما