مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران بیان کرد:

٦ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۲:۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۲۴۲۱۷
٦ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود
ذوالفقاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت، همه عملکردهای کشاورزی در استان تهران در تراز بالا است و با وجود وسعت دو درصدی فضای کشاورزی استان تهران نسبت به کل کشور، تولید ٦ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، ذوالفقاری ،مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز( یکشنبه ١٠ تیرماه)  در گزارشی با اشاره به توسعه یافتگی بخش کشاورزی در استان تهران گفت: همه عملکردهای کشاورزی در استان تهران در تراز بالا است و با وجود وسعت دو درصدی فضای کشاورزی استان تهران نسبت به کل کشور، تولید ٦ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران است.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان تهران باید مورد توجه باشد افزود: یک میلیون وسعت سرزمینی اراضی کشاورزی در استان تهران است و ١٨٧ هزار هکتار  از اراضی دارای آب است  که ٢٧ درصد آن به روش های نوین آبیاری مجهز اند.

مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران تعداد واحدهای بخش کشاورزی استان تهران را ١٥ هزار واحد برشمرد و تصریح کرد: ٥میلیون و ٧٠٠ هزار تن به ارزش تقریبی ١١هزار میلیارد تومان ارزش محصولات کشاورزی استان تهران است.

وی ادامه داد:استان تهران در ٦ محصول رتبه اول کشور را داراست به طوریکه  ١٦ درصد تخم مرغ کشور،٥٠ درصد گل  شاخه بریده و ٢٩ درصد گیلاس و ١٦ درصد محصولات لبنی کشور در استان تهران تولید می شود.

ذوالفقاری تأکید کرد:در بخش تولیدات گیاهی هدف اول توسعه کشت های گلخانه ای است. 

مدیرکل جهادکشاورزی استان به هدفگذاری ها در کشت های فرا سرزمینی اشاره کرد و گفت:٥هزار هکتار زمین در کشور غنا برای کشت فرا سرزمینی  در نظر گرفته شده است و به مدت ٤٩ سال در اختیار سرمایه گذاران و کشاورزان استان قرار داده می شود.

به گفته وی؛دمای مناسب هوا با ٣٩ درجه در کشور غنا برای تولید ذرت و علوفه بسیار مناسب است و همجواری با سد دلتا شرایط مطلوبی برای کشت فراهم می کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه سیاست وزارت کشاورزی کاهش سطح زیرکشت وافزایش سطح عملکرد است گفت: ٢٢٠ هزار تن هدفگذاری گندم استان تهران است و اکنون ١٥٠ هزار تن خریداری شده است  و ٥٥٠٠ تن هدفگذاری بذر گندم است که اکنون ٦٦٧٥ تن تولید شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران میانگین تولید گندم استان تهران را بیش از یک تن از میانگین کشوری دانست و افزود:اقدامات مقابله با سن زدگی گندم در استان موجب شده اکنون میزان سن زدگی و علف هرز مزارع به صفر درصد برسد.

وی در بخش دیگری ازسخنانش به تجهیز ٦١ هزار هکتار از ١٨٧ هزارهکتار اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: از ٥ میلیون و ٧٠٠ هزار تن محصولات کشاورزی که در استان تهران تولید می شودحدود ٢.٥ تن فرآوری می شوند و در صنایع تبدیلی به کار می روند.

ذوالفقاری ادامه داد: در ارائه تسهیلات در سامانه کارآ (اشتغال روستایی) برای ١٧٠ هکتار ازطرح توسعه گلخانه روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران با بیان اینکه ازپروژه های خاص سال گذشته ٦ طرح به مرحله اجرا رسیده است افزود: کارخانه مواد ژنی،کشت گل محمدی،قارچ و خوراک دام و طیور از جمله واحدهای کشاورزی است که مشکلات آنها رفع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز