استاندار تهران در جمع مدیرکل و مدیران بهزیستی استان تهران مطرح کرد:

نقش سمن ها و مشارکت مردم در کاهش آسیب های اجتماعی بی بدیل است

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۳:۲۵:۳۸
کد خبر: ۷۲۹۳۴۱
نقش سمن ها و مشارکت مردم در کاهش آسیب های اجتماعی بی بدیل است
مهندس مقیمی، سازمان های مردم نهاد و مشارکت حداکثری مردم را دو رکن اساسی در کاهش میزان آسیب های اجتماعی در استان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،در آستانه هفته بهزیستی ،مدیرکل ،معاونین و شماری از مدیران ادارات بهزیستی شهرستان های استان تهران امروز ٢٣ تیرماه با محمد حسین مقیمی استاندار تهران دیدار کردند.

مقیمی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران بهزیستی استان و تبریک هفته بهزیستی ،از آسیب های اجتماعی بعنوان مهم ترین چالش پیش روی جامعه خدوم وپرتلاش بهزیستی استان یاد کرد و گفت:نقش سمن ها،خیرین و مشارکت حداکثری مردم در کاهش آسیب های اجتماعی در استان بی بدیل است و هرجا که مردم مشارکت جدی داشته اند شاهد رفع مشکلات بوده ایم.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی پیش روی استان تهران ،رشد طلاق ،حاشیه نشینی و‌اعتیاد را ناشی از عدم برنامه ریزی جامع برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و ادامه داد:ایران در جامعه ای در حال توسعه است و برخی مفهوم توسعه را مفهومی اقتصادی تلقی می کنند و این در حالی است که توسعه مفهومی چندجانبه است.

استاندار تهران رشد آسیب های اجتماعی را ناشی از نبود پیوست های فرهنگی در طرح های ارائه شده در برنامه های مربوط به بهزیستی دانست و خاطرنشان کرد:اگر امروز تصمیمی برای آسیب های اجتماعی اتخاذ کنیم ثمره آن را چند سال آینده مشاهده خواهیم کرد.

مقیمی با اشاره به برخی آمارها در حوزه طلاق و حاشیه نشینی ادامه داد:در این بخش مشکلات عدیده ای داریم و راهی جز مشارکت جدی و حداکثری مردم نداریم.

وی در ادامه بر لزوم تسریع در روند اعطای مجوز به سمن ها و ساماندهی مؤسسات خیریه از سوی اداره کل بهزیستی در استان تهران تأکید کرد و افزود:اداره کل بهزیستی دارای امکانات محدودی است ‌راهی جز بهره گیری از ظرفیت خیرین و مردم در کاهش آسیب های اجتماعی استان نیست.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود دستگاه های اجرایی استان را دارای مسئولیت اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی دانست وتصریح کرد:مدیران دستگاه های اجرایی متولی می بایست وقت بیشتری در این خصوص صرف کنند.

مقیمی در خاتمه برنامه ریزی جامع را منشاء تحولات ساختاری در مجموعه بهزیستی دانست و با اشاره به عزم جدی دولت برای جمع آوری معتادین متجاهراظهار کرد:از مجموع ۱۵هزار معتاد متجاهر در استان تاکنون تعداد ۷هزار نفر جمع آوری شده اند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز