رییس اتحادیه طلا فروشان:

مردم روی از طلا برگرداندند

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۱:۵۲:۱۳
کد خبر: ۷۳۱۹۵۴
مردم روی از طلا برگرداندند
رییس اتحادیه طلا فروشان گفت: با وجود اوج گرفتن خرید و فروش سکه، تبادلات مصنوعات طلا به شدت کاهش یافته و طلا فروشان به اندازه اجاره مغازه های خود فروش نداشته اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «آیت محمد ولی»، رییس اتحادیه طلا و جواهر، با اشاره به وضعیت بازار طلا گفت:  خرید سکه با وجود حباب 600 هزار تومانی به دلیل کاهش ارزش پول اتفاق افتاده و مردم در شرایط گرانی و رکود کمتر بدنبال طلای تزئینی هستند.

محمد ولی خاطر نشان کرد:خرید طلا محدود به طلاهای آب شده ،بی اجرت و سکه شده و بیشتر با هدف حفظ ارزش ذاتی پول صورت می گیرد.
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: هرچند قیمت سکه دارای حباب بوده و غیر واقعی است اما قیمت طلا تابع قیمت های جهانی است و ارتباط معنی دارای با شرایط اقتصادی کشور ندارد.
 
وی شرایط کنونی را به ضرر طلا فروشان توصیف کرد و گفت : با قاطعیت می توان گفت خرید طلا از ابتدای امسال که آهنگ گرانی زده شده  نزدیک به صفر بوده است.
 
این فعال بازار طلا گفت: مشتری بازار طلا طبقه متوسط جامعه هستند که اغلب دارای سرمایه های کم بوده و به تناوب اما مستمر خرید طلا را سرمایه گذاری می دانند این در حالیست که مشتریان سکه عموما از سرمایه داران بزرگ هستند که سکه درخواستی خود را هم از صرافی ها تهیه می کنند ،لذا با گرانی طلا و تورم در جامعه مشتریان اصلی بازار طلا از خرید منصرف می شوند.
نظر شما