رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس:

تحقق عدالت مالیاتی خواسته به حق تمام صنوف است

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۳:۳۳:۱۸
کد خبر: ۷۳۲۰۵۸
تحقق عدالت مالیاتی  خواسته به حق تمام صنوف است
حسین چناقچی با بیان اینکه تحقق عدالت مالیاتی خواسته به حق تمام صنوف است ، افزود: فرهنگ پرداخت مالیات قانونی در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، حسین چناقچی به صورت سر زده  از اداره امور مالیاتی شهرستان قدس بازدید به عمل آمد.

در این بازدید حسین چناقچی اظهار داشت: خوشبختانه مدیریت فعلی مجموعه امور مالیاتی شهرستان تا حدود بسیاره زیادی با اقدامات و فعالیت های خود در جذب مودیان  برای پرداخت مالیات قانونی و رضایتمندی  شهروندان  اقدام کرده  است.

وی افزود: بیشتر شهروندان به دلیل اینکه فرهنگ پرداخت مالیات در مسیر قانونی برای آنان تبیین نشده بود، ذهنیت   مثبتی نسبت به پرداخت آن نداشته اند اما خوشبختانه در دوره مدیریت جدید تکریم و تشویق مودیان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس با اشاره به اینکه خوشبختانه  تعامل خوبی با مجموعه  اصناف و صنعتگران نیز با مجموعه اداره مالیاتی برقرار  شده  است،  تصریح کرد:تحقق عدالت مالیاتی  باید در بین تمامی صنوف انجام شود.

چناقچی با  بیان اینکه مجموعه شورای اسلامی شهر  همراه مجموعه اداره مالیاتی است؛ خاطر نشان ساخت:مالیات یکی از ابزارهای اصلی تامین منابع مالی دولت است و هرقدر مردم  در این مهم پیشرو باشند، قطعاً کشور در مسیر پیشرفت  و توسعه و رونق چرخ صنعت حرکت خواهد کرد.

وی متذکر شد:  وقتی مردم  از چگونگی مصرف مالیات  توسط دولت آگاه شوند؛ رغبت بیشتری  برای پرداخت مالیات نشان داده  و بر این باور میرسند مالیاتی پرداختی آنها در راه صحیح مصرف میشود و  لازمه ی این مهم استفاده از ابزارهای مختلف جهت تحقق عدالت مالیاتی است .

در ادامه حسینی رئیس اداره مالیاتی  شهرستان قدس اظهار داشت: هدف ما ارائه  خدمت در خور شهروندان فهیم شهرستان است  و خوشبختانه تعامل خوبی با مجموعه اصناف و صنعتگران شهرستان داشته ایم.

وی افزود: متاسفانه  عدم شناخت مردم از قوانین مالیاتی موجب خودداری شهروندان از پرداخت مالیات شده  در صورتی که سعی ما بر این است تا با بهره گیری از ابزارهای مختلف بتوانیم اهمیت پرداخت مالیات  را در بین مردم نهادینه نماییم.

رئیس اداره مالیاتی شهرستان قدس متذکر شد: خوشبختانه  هم اکنون دیدگاه مردم نسبت به پرداخت مالیات بهتر شده  و ما به دنبال پرداخت جریمه از سوی مردم  و ماده 169 نیستیم و  بلکه امیدواریم بتوانیم بسیاری از امور  را از درون سازمان اصلاح نماییم.

حسینی با اشاره به  برقراری میز خدمت در مجموعه نماز جمعه شهرستان  گفت: این  مهم نیز اقدامی بود که بتوانیم شهروندان را  با  نحوه و دلایل پرداخت مالیات خود آشنا نماییم و خوشبختانه این مساله تاثیر بسیاری مثبتی در  خصوص کسبه و اصناف  و ارائه اظهار نامه مالیتشان  داشته است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز