معاون امور اقتصادی استانداری تهران:

آرامش در بازار اقلام اساسی تهران برقرار است/ مردم تخلفات گرانفروشی را گزارش دهند/ محتکران متضرر می شوند

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۲:۲۵:۳۲
کد خبر: ۷۳۲۲۷۵
آرامش در بازار اقلام اساسی تهران برقرار است/ مردم تخلفات گرانفروشی را گزارش دهند/ محتکران متضرر می شوند
محمد امامی امین گفت: هیچ نگرانی در بازار تهیه و عرضه مایحتاج اساسی مردم وجود نداردو قرار نیست اتفاقی بیفتد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،  محمد امامی امین ،معاون اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران  با بیان اینکه دولت نسبت به تامین ارز کالاهای اساسی که نیاز به واردات دارند ازمحل ارز ٤٢٠٠ تومان متعهد شده است گفت: در حال حاضر مشکل خاصی برای تامین کالاهای اساسی نه تنها در سطح استان تهران بلکه در کشور نداریم.  

   وی افزود: ممکن است عده ای به دنبال احتکار باشند بر این مبنا که قرار است در عرضه کالاهای اساسی اتفاقی رخ دهد در حالیکه هیچ نگرانی در بازار تهیه و عرضه مایحتاج اساسی مردم وجود ندارد و قرار نیست اتفاقی بیفتد.

معاون استانداری تهران با بیان اینکه دولت متعهد است کالاهای اساسی را به فراوانی تامین کند تصریح کرد: هر هفته ستادتنظیم بازار در استانداری تهران برگزار  شده و در زمان مناسب بارصدهایی که انجام می شود ازافزایش بی رویه قیمت اقلام اساسی جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه همزمان با آغازبرداشت برنج شمال، دولت واردات برنج را کاهش داده است گفت: دولت در نقش حامی کشاورزان و تنظیم کننده بازاراست و بر این اساس، سیاست واردات برنج همچون سایراقلام،اتخاذ شده است.

امامی امین ادامه داد: برای تامین کمبود بازار در بخش دام سبک نیزدرخواست صدور مجوز واردات داده شد و همه فروشگاه های زنجیره ای با قیمت مناسب عرضه می کنند به عنوان مثال ماهیچه تا٤٩ هزار تومان در فروشگاه ها به قیمت تنظیم بازار عرضه می شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران تصریح کرد: تلاش می کنیم برای سوپری ها هم دام سبک وارداتی توزیع شود اما به دلیل اهمیت کنترل ونظارت بیشتر در این بخش در حال حاضر بیشترین توجه به تأمین فروشگاه های زنجیره ای است.

به گفته وی؛ کالاهای اساسی شکر،روغن و سایر اقلام نیز با ارز٤٢٠٠ تومان در بازار وارد میشود و گزارش گرانفروشی در این بخش ها نداشتیم.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران از شهروندان خواست:تخلفات و گرانفروشی دربازار را به تعزیرات حکومتی وسازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارش دهند و به سرعت رسیدگی میشود و در کارگروه تعزیرات حکومتی استان نیز این موضوعات رصد می شود و تعزیرات حکومتی به رصد آنلاین مکلف است.

اودر بخش دیگری از گفت و گوبا اشاره به اینکه در دوران های بحران افرادی که دغدغه معاش مردم را ندارند از نیاز اساسی مردم سوء استفاده کرده و اقدام به احتکار و گرانفروشی می کنندگفت: در شرایطی که سکه به سه میلیون تومان رسیده است مصرفکننده واقعی مسلما توان خریدندارد و گردش پول رخ نمی دهد طلا و خودرو و مسکن هم، چنین است و وقتی قیمت ها بی ضابطه افزایش یابد عده ای به معاملات صوری تکیه کردند و شاید درکوتاه مدت سود ببرند اما در بلندمدت متضرر اصلی هستند.

 

نظر شما