رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

پروژه‌های دارای اثرات منفی شدید در قالب لیست قرمز شناسایی شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۸:۲۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۲۳۱۰
حسینی میلانی در نشست کمیته محیط زیست تهران اظهار کرد، لازم است تا لیست پروژه‌های دارای اثرات منفی شدید در قالب لیست قرمز شناسایی شود .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، سی و سومین نشست کمیته محیط زیست با حضور رئیس و اعضای این کمیته و همچنین رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست که به موضوع «بررسی آسیب‌شناسی مطالعات ارزیابی زیست محیطی شهری» اختصاص داشت، سیدآرش حسینی میلانی گفت: نظارت و ارزیابی زیست محیطی پروژه‌های مدیریت شهری از عمده‌ترین و بااهمیت‌ترین مسائل مربوط به حوزه محیط زیست شهری است که برعهده شهرداری گذاشته شده است. ما در موضوعات دیگر شاهد هستیم اداره محیط زیست بر روند کار نظارت می‌کند اما چون این سازمان در حوزه پروژه‌های شهری ورودی ندارد، مسئولیت شهرداری تهران در این باره مضاعف می‌شود.

به گفته وی، شورای شهر تهران موظف است در چارچوب مصالح عمومی پروژه‌های مربوط به مدیریت شهری را از جنبه‌های محیط زیستی، فرهنگی، اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا از این طریق، میزان رعایت اصول و مقررات را مورد سنجش قرار دهد.

 

این عضو شورای شهر سپس به اقدامات کمیته محیط زیست در عرصه مطالعات ارزیابی زیست محیطی اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی مطالعات ارزیابی تونل آرش – اسفندیار و بزرگراه شوشتری از جمله این ارزیابی‌ها بوده است. ما هم‌اکنون در آستانه برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار داریم و باید احکام موجود درخصوص ارزیابی‌های محیط زیستی تقویت شده تا اثربخشی آنها بیشتر شود و از سوی دیگر، شاهد رویکردهای جدی‌تری در این باره باشیم تا احکام برنامه سوم، لازم‌الاجرا و قدرتمند باشد.

 

حسینی میلانی با اشاره به خطرات پروژه‌های اجرایی بدون پیوست‌های مطالعاتی تصریح کرد: پروژه‌های موجود در عرصه مدیریت شهری در صورتی که بدون پیوست‌های مطالعاتی باشند موجب آسیب زدن به شهر و شهروندان خواهند شد و لازم است تا لیست پروژه‌های دارای اثرات منفی شدید در قالب لیست قرمز شناسایی شود.

 

در ادامه این نشست، صدرالدین علیپور به تشریح رویکردها و اقدامات مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در طول دوره مدیریت جدید شهری پرداخت و از برگزاری چهار جلسه برای بررسی ارزیابی‌های محیط زیستی پروژه‌های مدیریت شهری خبر داد.

 

او همچنین به انجام اقداماتی برای مطابقت اقدامات و مطالعات و پیوست‌های پروژه‌های شهری با مصوبات شورایعالی حفاظت از محیط زیست و همچنین بررسی سوابق اقدامات دیگر کشورها اشاره کرد.

 

پس از اظهارات علیپور، مشاوران کمیته محیط زیست به بررسی اقدامات صورت گرفته توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و رویکردهای این مرکز پرداختند و بر تقویت بودجه و منابع انسانی جهت تقویت فرآیند ارزیابی زیست محیطی تاکید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز