با دستور استاندار تهران به فرمانداران؛

تولید یکهزار مگاوات برق خورشیدی در استان کلید خورد

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۲:۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۳۳۳۲۹
تولید یکهزار مگاوات برق خورشیدی در استان کلید خورد
استاندار تهران از برنامه ریزی تولید یکهزار مگاوات برق از محل تولید نیروگاه های خورشیدی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ محمدحسین مقیمی در نشست با فرمانداران استان تهران با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در خصوص تأمین یکهزار مگاوات برق در سطح استان از محل تولیدبرق خورشیدی گفت: فرمانداران در ١٦ شهرستان استان برای تحقق این تصمیم برنامه مناسب در نظر گرفته تا بر اساس آن ،زمین از سوی منابع طبیعی و راه و شهرسازی در هر شهرستان اختصاص یابد.

مقیمی با بیان اینکه در استان تهران ٥٨ هزار مگاوات برق تولید می شودو به همین میزان مصرف وجود دارد گفت: میزان مصرف و شبکه توزیع فرسوده برق نقش مهمی در افت میزان انرژی در استان دارد.

وی افزود: قرار است نیروگاه هزار مگاواتی از سوی بخش خصوصی در استان فعال شود و با اختصاص زمین از سوی فرمانداری ها نیز یکهزار مگاوات برق خورشیدی تأمین خواهدشد.

استاندار تهران خطاب به مدیران شرکت توزیع برق استان و شهر تهران گفت: مصرف برق در تهران زیاد است و لازم است از طریق یک مصوبه وپیگیری میزان مصرف برق در ادارات کاهش یابد و سهمیه ای در این بخش تعیین و از خرید وسایل جدید برقی در ادارات جلوگیری شود.

مقیمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تعیین ساعت ادارات در اختیار دولت است و اختیارتغییرساعت کاری ادارات از سوی دولت به استانداری داده شد عنوان کرد: صرفه جویی ٣٠٠ مگاوات برق درتهران و ١٠٠ مگاوات در شهرستان های استان ازطریق تغییرساعت کاری ادارات اقدام بزرگی است و مدیران و مسئولان دولت دغدغه زیادی در  لزوم کاهش مصرف برق در دستگاه های اداری نشان دادند.

وی گفت: در صورتی که اقدام تغییر ساعت کاری ادارات در استان تهران انجام نمی شد و این میزان صرفه حویی برق از طریق دستگاه ها محقق نمی شد قطعی برق منازل و صنایع افزایش می یافت.

گفتنی است، در این نشست هریک از فرمانداران گزارشی از وضعیت توزیع برق و مشکلات احتمالی قطعی برق و تأثیرات تغییر ساعت کاری ادارات در شهرستان های استان ارائه دادند.

فرهادی فرماندار تهران گفت: حدود ٢٥ درصد از برق فرمانداری تهران از برق خورشیدی تأمین می شود و ایجاد امکانات استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس نیز می تواند در طول سال برای کاهش مصرف مؤثر باشد.

جمالی پور، فرماندار ری  نیز به ضرورت اطلاع رسانی قطعی برق در برخی از ساعات روز به ویژه برای جلوگیری از بروز خسارت درواحدهای صنعتی و مسکونی اشاره کرد.

حیدری ،فرماندار پردیس نیز گفت:تغییر ساعت ادارات در شهرستان ها برای کاهش مصرف برق و جبران کمبودها بسیار اثر گذار بوده است.

 

 

نظر شما