با مشارکت شهرداری کهریزک و اداره میراث فرهنگی شهرستان ری ؛

عملیات مرمت وبهسازی عمارت تاریخی فخرالدوله کهریزک آغاز شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۵:۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۳۴۸۶۴
عملیات مرمت وبهسازی عمارت تاریخی فخرالدوله کهریزک آغاز شد
عملیات مرمت و بهسازی عمارت تاریخی فخرالدوله کهریزک با مشارکت شهرداری کهریزک و اداره میراث فرهنگی شهرستان ری آعاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، ناصر مصیبی با اشاره به این خبر گفت: باتوجه به اهمیت و ضرورت بهسازی اماکن تاریخی شهر و تاکید و پیگیری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کهریزک، عملیات عمرانی مرمت عمارت تاریخی فخرالدوله در شهر کهریزک آغاز شد.

او در ادامه این خبر افزود: پس از پیگیری های مستمر از سوی اعضای شورای شهر و شهردار کهریزک، بودجه ای از سوی اداره میراث فرهنگی جهت تعمیر و احیای این اثر تاریخی تخصیص یافت و شهرداری کهریزک نیز اعتباراتی را جهت تکمیل این پروژه اختصاص داد که هم اکنون عملیات عمرانی مرمت و بهسازی این اثر تاریخی با مشارکت کارشناسان ابنیه تاریخی و واحد فنی و عمران شهرداری کهریزک درحال اجراست.

مسئول واحد  فنی و عمران شهرداری کهریزک اظهار داشت: پس از بررسی کارشناسان اداره میراث فرهنگی و شهرداری؛ خاکبرداری عمارت، مرمت سقف ها، محوطه سازی، ایجاد سیستم گرمایشی و سرمایشی، گچکاری و سایر عملیات های عمرانی  مورد نیز در فهرست عملیات های مورد نیاز این پروژه عنوان شده است که باتوجه به اعتبارات جذب شده این پروژه در قالب دو فاز اولیه و تکمیلی تعریف شده است.

مصیبی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده در فاز اولیه پروژه گفت: در فاز اول این پروژه عمرانی ؛ طراحی سازه های چوبی درو پنجره، محوطه سازی، تعمیر ایوان های شمالی و شرقی و جنوبی عمارت، مرمت شیروانی ها  با حفظ معماری تاریخی این عمارت آغاز شده است و اقدامات عمرانی کارشناسان میراث فرهنگی با نظارت واحد فنی و عمران شهرداری به اجرا درمی اید.

او خاطرنشان کرد: مساحت این عمارت در دو طبقه اصلی و زیرزمین عمارت حدود ۶۰۰‌متر مربع براورد شده است که ۲۵درصد عملیات عمرانی در فاز اول و مابقی طرح پس از تامین اعتبارات به اجرا درمی آید.

عمارت تاریخی فخرالدوله، یکی از خانه های مربوط به دوره قاجاری بوده و متعلق به فخر الدوله مادر  علی امینی است که  معماری این دو بنا تلفیقی از معماری سبک اروپائی و معماری سنتی ایرانی است که می توان آنها را از اولین خانه های ییلاقی اشرافی بشمار برد که  پس از تعمیر به عنوان یک مرکز گردشگری مورد بازدید عموم شهروندان قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز