در هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان ری صورت گرفت؛

بررسی ایده برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی ری

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۱۰:۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۳۶۳۰۸
بررسی ایده برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی ری
حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در هفدهمین جلسه این شورا، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، روز خبرنگار و گرامی داشت مناسبت سالروز انقلاب مشروطه عنوان کرد: ۱۴ مرداد، سالگرد انقلاب مشروطیت ایران، یادآور حماسه حضور و عزم جدی مردم در مبارزه با استبداد است و این روز نقطه عطفی درتحولات کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، خلیل‌آبادی با بیان اینکه پیش از این دوران حق اظهار نظر از مردم و شهروندان سلب شده بود، عنوان کرد: از این رو مردم در انقلاب مشروطه نقش پررنگی داشتند و در رأس مشروطه علماء و روحانیون قرار گرفته بودند.

وی افزود: ستارخان و آیت الله طباطبایی دو تن از سرشناسان این نهضت درشهر ری آرمیده‌اند و برخی دیگر از شهدای مشروطه درحرم حضرت عبدالعظیم(ع) یادگاران دوران هستند که حرم حضرت عبدالعظیم (ع) یکی از مراکز تجمع و اعتراضات علما و طرفداران این نهضت بوده است؛ به همین علت تقاضا می‌شود مسئولان محترم شهرری چه در آستانه حضرت عبدالعظیم(ع) و چه سایر مسئولان میراث فرهنگی و اوقاف و... نسبت به حفظ آثار این صفحات زرین تاریخ کشور اهتمام ویژه مبذول نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، پدیده استبداد را همچون ویروس خواند و گفت: استبداد مانند ویروس تغییر شکل می‌دهد؛ درمان آن سخت است و نیاز به عزم همگانی و دانش "به روزشده "دارد.

خلیل آبادی ادامه داد: مردم پس از انقلاب مشروطه به جایگاه حقیقی و خواسته خود که مشارکت در مسائل اجتماعی و سیاسی و سرنوشت ساز کشور و خودشان بود، رسیدند و طی سال‌های اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد مشارکت بیشتر مردم در تعیین سرنوشت خویش بوده‌اند؛ اما همواره تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله داریم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید بر اینکه با اهمیت دادن به نقش و جایگاه شوراها به اهداف انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی نزدیک خواهیم شد، خاطرنشان کرد: اکنون فضا نیز فراهم شده است و به نسبت گذشته سطح تحصیلات و دانش مردم رشد قابل توجهی پیدا کرده است؛ اما باید برای محقق کردن اهداف آزادی‌خواهان دریک قرن گذشته کوشش بیشتری نماییم.

وی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی و مردم‌سالاری محسوب می‌شوند؛ از این رو امیدواریم خبرنگاران عزیز کمک کنندگان به اهداف انقلاب مشروطه و تکمیل‌کننده انقلاب اسلامی ایران باشند. ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار است و در جلسه آتی شورای ری از فعالان عرصه اطلاع‌رسانی تجلیل خواهیم کرد.

خلیل آبادی در ادامه این جلسه که به منظور بررسی ایده برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و ورزشی شکل گرفت، عنوان کرد: قصد داریم طی یک جشنواره‌ای از تمامی نخبگان و مزیت های شهر ری در هر صنف و با هر توانمندی تجلیل به عمل آورده و همه ویژگی‌های منحصر به ری را در یک مرکز بزرگ گردآوریم تا هم شهرستان ری معرفی شود و از این مظلومیت درآید، هم نخبگان شناسایی ومعرفی شوند و هم برای نسل‌های آینده الگوسازی صورت گیرد‌.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید بر اینکه ایجاد هفته فرهنگیِ ری یکی از مطالبات مردم این شهرستان است، گفت: با برگزاری یک جشنواره می‌توانیم فرصتی را برای شناساندن شهر ری به مردم ایجاد کنیم و به دنبال آن هستیم با برگزاری این جشنواره علاوه بر کمک به وضعیت اقتصادی منطقه، یک جاذبه گردشگری دیگر در شهرستان ری با دید فرهنگی و ورزشی را فراهم کنیم. از این رو به منظور بررسی جوانب این ایده، در هجدهمین جلسه شورای شهرستان ری به صورت مفصل به موضوع خواهیم پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز