خانه پدری فروغ فرخزاد به حال و احوال دوران زندگی فروغ باز خواهد گشت

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۰:۳۳:۴۷
کد خبر: ۷۳۸۸۱۹
حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از خانه پدری فروغ فرخزاد گفت: خانه فروغ به همان حال و احوال روزهایی که فروغ زندگی میکرد باز خواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، روز گذشته حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی محمد سعادتی مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران ، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11، جمعی از مدیران شهری و خبرنگاران از خانه پدری فروغ فرخزاد بازدید و شرایط ثبت میراثی این خانه را بررسی کردند.

حجت نظری با بیان این که امیدواریم بتوانیم با تعاملی که بین صاحب ملک و شهرداری ایجاد خواهد شد به نتیجه مثبتی دست یابیم؛ افزود: با توجه به الحاقات زیادی که طی سال های گذشته توسط مالک فعلی به خانه پدری فروغ افزوده شده است؛ اگر بتوانیم تملک ملک را به دست آوریم با توجه به اسناد و مدارک و گفته‌های شاهدان الحاقات برداشته خواهد شد و خانه فروغ به همان حال و احوال روزهایی که فروغ زندگی میکرد باز خواهد گشت.

وی با اشاره به این که مدیریت شهری دید اقتصادی نسبت به این ملک ندارد؛ ادامه داد: سعی ما بر آن است که حافظه تاریخی شهر را حفظ کنیم و قصد نداریم مالکان خانه متضرر شوند.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران خانه پدری فروغ فرخزاد تا هفته آینده ثبت خواهد شد و امیدواریم در کنار ثبت تملک هم انجام شود.

او خاطر نشان کرد: مدارک کامل شده و اسناد نشان می‌دهد که اینجا ملک پدری فروغ فرخزاد است و او مدتی را در اینجا زندگی کرده است. احتمالا این ملک واجد ارزش فرهنگی شناخته خواهد شد و بعد از آن وارد مراحل اداری ثبت می شود.

 

نظری همچنین در خصوص تملک خانه پدری فروغ فرخزاد گفت: شهرداری منطقه 11 آمادگی دارد اینجا را تملک کند اما پیشنهاد بهتر این است که با مالکین برای تهاتر ملک توافق صورت گیرد تا مالکین با رضایتی که ان شاء الله اعلام خواهند کرد؛ بتوانند یکی از املاکی را که به آن ها پیشنهاد می‌شود تهاتر کنند. شهرداری منطقه 11  نیز باید سریع دست به کار شود و ما در شورای شهر این آمادگی را داریم که این روند را تسریع بخشیم.

 

نظر شما