مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران:

هویت یابی نوزادان بی هویت متولد در بیمارستان های استان تهران نظام مند می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۵:۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۴۰۷۰۵
هویت یابی نوزادان بی هویت متولد در بیمارستان های استان تهران نظام مند می شود
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: اکنون ثبت احوال استان تهران در تمام زایشگاه های این استان ، سامانه احراز اصالت هویت را در دسترس قرار داده است تا با استفاده از کد ملی مادر، امکان احراز اصالت هویت برای نوزادان متولد شده مقدور شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ ثریا شارقی در دومین نشست تخصصی کارگروه بانوان و خانواده استانداری تهران، گفت: در شرایط امروز  جامعه، خانواده ها نسبت به نتایج بهره مندی از مشاوره در زندگی فردی و اجتماعی ، بهبود روابط بین افراد خانواده و نقش آن در ارتقاء سلامت روانی آگاهی مناسبی پیدا کرده اند. اما متاسفانه به دلیل هزینه های بالای مشاوره، امکان بهره مندی بیشتر خانواده ها از این امکان وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به اهمیت موضوع مشاوره در سلامت، به نظر می رسد اکنون زمان آن رسیده است که تعرفه مشاوره های روانشناسی در سبد سلامت خانواده ها تعریف شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تاکید کرد: در کارگروه بانوان و خانواده مصوب شد تا دانشگاه های علوم پزشکی با هماهنگی با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ، پیشنهادات خود را در خصوص تعرفه مشاوره مطرح نمایند تا بتوانیم موضوع را از طریق بیمه های درمانی پی گیری نماییم.

شارقی، در ادامه به استفاده از سامانه احراز اصالت هویت در تمام بیمارستان های تهران برای مشخص نمودن هویت نوزادان بی هویت تازه متولد شده اشاره کرده و گفت: بر اساس مصوبه کارگروه بانوان و خانواده استان تهران و هماهنگی انجام شده با دستگاه های مسئول، اکنون ثبت احوال استان تهران در تمام زایشگاه های این استان ، سامانه احراز اصالت  هویت را در دسترس قرار داده است تا با استفاده از کد ملی مادر، امکان احراز اصالت  هویت  برای نوزادان متولد شده مقدور شود.

وی افزود: پس از احراز اصالت هویت نوزاد ، با گزارش مددکار بیمارستان و تشکیل پرونده، فقط با اعلام مشخصات مادر، دادسرای ناحیه ۲۵ برای صدور شناسنامه برای نوزادان متولد شده ، اقدام می نماید.

 

نظر شما