ایجاد نام و نشان تجاری حلقه مفقوده توسعه صنعت مبلمان ایرانی

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۱۷:۳۷:۴۷
کد خبر: ۷۴۱۹۴۳
ایجاد نام و نشان تجاری حلقه مفقوده توسعه صنعت مبلمان ایرانی
حلقه مفقوده برای حمایت از صنعت مبلمان داخلی ، ایجاد و توسعه نام و نشان تجاری سازی در این صنعت است که می تواند تأثیر بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی آ کشور داشته باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ مجید طلیمی رییس مرکز مطالعاتی مدیریت دانش خاورمیانه و کارشناس عالی برند سازی و ارتباطات در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با اعلام مطلب فوق افزود: باتوجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، با تکیه برظرفیت‌های درونی و پتانسیل موجود در صنعت مبلمان کشور ، برپایی نمایشگاه هایی از این دست ، فرصتی مغتنم است  تا با تقویت نام و نشان تجاری و بازنگری فرصت ها و چالش ها ، توسعه پایدار اقتصادی را رقم بزنیم.

مدیر روابط عمومی شورای عالی تجار و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد ؛ برندسازی و ایجاد نام و نشان تجاری در دنیا قرن‌هاست به‌عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز میان کالاهای رقبا محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر نیز بسیاری از سازمان‌ها به این باور رسیده‌اند که نام و نشان تجاری محصولات یکی از با ارزش‌ترین دارایی آنها محسوب می‌شود.

مجید طلیمی گفت : نام و نشان تجاری احساسی است که فرد نسبت به کاالا، خدمات یا شرکت دارد و موفقیت کسب وکارها نیز مرهون چگونگی عرضه نام و نشان تجاری به بازار است . ابن درحالی است که امروزه در کشور صنعت مبلمان به یکی از مهم ترین شاخه های صنعتی مولد اشتغال و ثروت در درون کشورهای درحال توسعه و نیز یکی از شاخه های مهم تجارت بین الملل تبدیل شده و می تواند تأثیر بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی آن کشور داشته باشد .

کارشناس عالی برند سازی و ارتباطات افزود : تجاری سازی نام و نشان ، حلقه مفقوده در توسعه این صنعت و ورود به بازارهای جهانی است که تقویت و توسعه نام نشان ملی ایران در صنعت مبلمان ، نیازمند تعریف و تبیین هویت رقابتی ایران به ویژه در حوزه مزیت‌های رقابتی کشور در عرصه بین‌المللی بوده که متاسفانه تا به امروز مورد غفلت قرار گرفته است. بدون تعریف و ایجاد یک چتر از نام و نشان ایرانی، هر تولید داخلی با چالش جدی در کسب بازارهای خارجی مواجه خواهد بود و ما ناگزیریم قبل از معرفی محصول، نام و نشان تجاری کالای ایرانی را به درستی معرفی و تبلیغ کنیم تا مصرف‌کننده خارجی درک درست و روشنی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعتی و فنی ایران پیدا کند و بپذیرد که ایران کشوری است با قابلیت‌های علمی و تکنولوژیک که توان تولید بسیاری از محصولات با کیفیت و رقابتی را دارد.

مجید طلیمی اظهار داشت : نام و نشان تجاری ملی ، نام و نشان تجاری بنگاه و محصول و نام و نشان تجاری سازی حرفه‌ای ، حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی ایرانی برای ورود به بازار جهانی محسوب می‌شوند. بر این اساس برای رونق کسب و کار ، اشتغال زایی ، اعتلای کالای ایرانی ، نه تنها باید محصولات و خدمات به روز شده و از کیفیت و قیمت رقابتی برخوردار شوند، بلکه باید بستر حقوقی ، بهره گیری هوشمندانه از مشاوران عالی برند سازی و ارتباطات و  زیرساخت‌های مناسب برای توسعه بازار این محصولات به گونه‌ای فراهم شود که انگیزه بخش خصوصی برای حضور در عرصه توسعه نام نشان تجاری را افزایش می‌دهد.

رییس پویش ملی حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد : بهره گیری از مواد اولیه مرغوب ، رعایت استانداردهای جهانی در تولید مبل و تجهیزات اداری ، ثبت مالکیت معنوی ، صنعتی و ایده  ، تدوین دانش فنی و ارائه یافته ها را از دیگر عوامل دستیابی به نام و نشان تجاری برتر عنوان کرد و افزود: پس از کسب یک نام و نشان تجاری معتبر ، حضور در نمایشگاه های داخلی و  بین المللی برای معرفی نام و نشان تجاری و جذب مشتری در بازارهای هدف ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز