رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

تشکیل کارگروهی ویژه برای حل مشکلات پیمانکاران

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۲۲:۳۴:۲۹
کد خبر: ۷۴۳۵۴۹
معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بر تشکیل کارگروهی ویژه برای حل مشکلات پیمانکاران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ یکصدو بیست و هشتمین جلسه نهاد تعامل با حضور دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای حمایت از پیمانکاران و تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی برگزار شد.

این جلسه که با همت امور نظام فنی اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه در محل سازمان تشکیل شد، دکتر حمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه، دکتر حمیدرضا عدل، معاونت فنی، امور زیربنایی و تولیدی و جمعی از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور حضور داشتند.

دکتر نوبخت در این جلسه‌ با اشاره به آثار منفی نوسانات بازار ارز، بر پیمانکاران پروژه‌های دولتی مقرر کرد در اسرع وقت کارگروهی متشکل از برخی از مسوولان سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور برای بررسی آثار نوسانات نرخ ارز بر قراردادهای پیمانکاری و روشهای تامین مالی پروژه‌ها و برون‌رفت از وضعیت فعلی تشکیل شود.

وی از پیمانکاران به عنوان یکی از عوامل تعیین‌کننده و موثر در توسعه کشور یاد کرد و گفت: به اعتقاد من یار واقعی دولت برای خدمت به ملت شما عزیزان هستید.

دکتر نوبخت با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه نسبت به همه اقشار و اصناف جامعه مسئولیت دارد و برای حمایت از آنها در وضعیت فعلی بسته‌های حمایتی تعریف شده افزود: نسبت به شرکت‌های پیمانکاران نیز وظیفه خاصی داریم و باید از آنها حمایت کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر پورمحمدی و دکتر عدل نیز گزارشی کوتاه از اقدامات سازمان برنامه و بودجه درخصوص رفع مشکلات پیمانکاران ارایه کردند.

در این نشست پیمانکاران گزارشی درخصوص اوراق بدهی و اسناد خزانه اسلامی و اثرات افزایش نرخ ارز بر امور پیمانکاران ارایه کردند.

 

نظر شما
پرونده ویژه