رییس سازمان بسیج اصناف کشور تشریح کرد:

مفهوم «اقتصاد امن» بخشی از شروط «اقتصاد مقاومتی» است

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۴:۳۰:۴۷
کد خبر: ۷۴۸۹۷۸
مفهوم «اقتصاد امن» بخشی از شروط «اقتصاد مقاومتی» است
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تشریح کرد: مفهوم «اقتصاد امن» بخشی از شروط «اقتصاد مقاومتی» است که لزومی به احداث زیرساخت های جدید ندارد بلکه با اصلاح رفتارها محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص مقوله ی اقتصاد اظهار داشت :  نقشه راه برای رسیدن به اقتصاد امن که شامل ثبات و شفافیت قوانین و مقررات، تضمین حقوق مالکیت مردم در اقتصاد توسط دولت و دستگاه قضایی، ثبات اقتصادی کلان،  شفافیت و سلامت اداری - مالی و فرهنگ وفای به عهد و صداقت می شود باید تبیین شود.

وی افزود: اگر در نرخ ارز ثبات نداشته باشیم و  نرخ تورم را کنترل نکنیم عدم ثبات اقتصادی کلان را به همراه خواهد داشت.

حسن پور گفت: اگر اطلاعات اقتصادی در دسترس همگان نباشد و رانت آگاهی و اطلاع به وجود آید امنیت اقتصادی رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد :  همچنین اگر رشوه و قاچاق حذف نشود اقتصاد امن رقم نخواهد خورد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: مفهوم «اقتصاد امن» بخشی از شروط «اقتصاد مقاومتی» است که لزومی به احداث زیرساخت های جدید ندارد بلکه با اصلاح رفتارها محقق خواهد شد.

 حسن پور گفت: فعالان اقتصادی و اصناف در صف مقدم جنگ اقتصادی هستند و از تمام اصناف میخواهم در مسیر فرهنگ سازی اقتصاد امن و کالای ایرانی به ما کمک کنند.

حسن پور در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون حواشی انتخابات اتاق های اصناف عنوان کرد : در مرکز امور اصناف و بازرگانان تخلفاتی صورت گرفته است و بنده به عنوان عضو هیات عالی نظارت وظیفه دارم این موارد را از مراجع قانونی پیگیری کنم و حتما پیگیری خواهم کرد.

حسن پور با اشاره به وظیفه بسیج در اتاق های اصناف و اتحادیه ها گفت: بسیج به وظیفه حمایت، هدایت و نظارت خود می پردازد و میلی به تصدی گری ندارد.

وی تاکید کرد :  یکی از وظایف بسیج عدم دخالت در انتخابات اصناف و دیگری جلوگیری از دخالت ها در این انتخابات است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت:‌ حدود سه ماه از انتخابات اتاق اصناف تهران گذشت و به دلیل عدم انتخاب فرد مورد نظر کارشکنی هایی صورت می گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز