تأکید استاندار تهران:

تأمین مواد اولیه پتروشیمی صنایع داخلی در اولویت باشد

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۳:۳۹:۴۲
کد خبر: ۷۴۹۳۵۰
تأمین مواد اولیه پتروشیمی صنایع داخلی در اولویت باشد
استاندار تهران در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان دماوند گفت:به دلیل افزایش قیمت ارز خیلی از کالاها صادر می شود در مورد تولیدات پتروشیمی که مورد استفاده داخلی است ،مسئولان صنعت ،معدن و تجارت و جهادکشاورزی لازم است ابتدا مواد اولیه واحدهای داخلی را تامین کنند و پس از تامین نیاز داخل باقیمانده را صادر کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ محمدحسین مقیمی در حاشیه سفر امروز به شهرستان دماوند که با هدف بازدید از صنایع مستقر در شهرستان و بررسی فعالیت واحدهای تولیدی انجام شد گفت: در این دوره سفرهای هفتگی به شهرستان های استان تهران واحدهای اقتصادی عمدتا بخش خصوصی که با مشکلاتی مواجهند بازدید می شوند.

وی با اشاره به برنامه های بازدید انجام شده از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری شهرستان دماوند افزود: امروز از کارخانه هموطن فعال در تولید شیر بازدید شد و مشکل اصلی این واحد نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش است که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه به وجود آمده و همچنین موضوع تأمین زمین از سوی منابع طبیعی برای انتقال شش هزار واحد دامی به عباس آباد در این بازدید مرتفع شد.

استاندار تهران عنوان کرد: در سفر به شهرستان دماوند شهرک صنعتی شماره دو بازدید شد، با توجه به اینکه دماوند شهر قدیمی و با جمعیت زیاد است، به دلیل نزدیکی تهران آنچنان در صنعت رشد نداشته است و امیدواریم شهرک صنعتی شماره دو دماوند با استقرار صنایع غیر آلاینده به ارتقاء صنعت شهرستان کمک کند و برای رفع مشکلات گاز و مالکیت واحدها در شهرک نیز تصمیماتی گرفته شد.

مقیمی به بازدید از یک واحد گردشگری و یک سردخانه در سفر به شهرستان دماوند نیز اشاره کرد و گفت:شهرستان دماوند برای سرمایه گذاری در بخش های صنعت کشاورزی و گردشگری مناسب است،فرماندار و روسای ادارات شهرستان باید سرمایه گذاران را حمایت و بانکها برای تأمین نقدینگی سرمایه گذاری همکاری کنند.

استاندار تهران در ادامه سخنانش با تأکید بر توجه به حفظ و احیای فرهنگ و سنت در روستاها تصریح کرد: حضور در روستاها برای خروج از شلوغی شهر علاوه بر حفظ فرهنگ و سنت روستاها، کمک به اقتصاد روستاها را به دنبال دارد.

مقیمی گفت: باید علاوه بر حفظ و تقویت اشتغال روستاها در بخش کشاورزی و دامداری، امکان سرمایه گذاری صنعتی در کنار روستاهای بزرگ را فراهم کنیم و به توسعه صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، بوم گردی و گردشگری در روستاها توجه شود.

استاندار تهران به ضرورت توجه روستاییان به آبیاری نوین در کشاورزی اشاره کرد و افزود: حفظ روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر باید با تشویق سرمایه گذاری در روستاها از سوی فرمانداران محقق شود.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط سرمایه گذاری و جلوگیری از خسته شدن سرمایه گذار در بروکراسی های اخذ مجوز باید مورد توجه فرمانداران و مدیران ادارات باشد

استاندار تهران در پایان سخنانش به شرایط اقتصادی در حال حاضر اشاره کرد و گفت:به دلیل افزایش قیمت ارز خیلی از کالاها صادر می شود در مورد تولیدات پتروشیمی که مورد استفاده داخلی است ،مسئولان صنعت معدن و تجارت و جهادکشاورزی لازم است ابتدا مواد اولیه واحدهای داخلی را تامین کنند و پس از تامین نیاز داخل باقیمانده را صادر کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز