شهردار منطقه ۲۰:

ری، "شهر ایرانی اسلامی پیشرو" می شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۳:۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۵۱۵۵۲
ری، شهر ایرانی اسلامی پیشرو می شود
شهردار منطقه 20 در روزهای نخست کاری و دیدارهای مختلفی که با نخبگان و فرهیختگان اجتماعی داشت، به حمایت و مشارکت سرمایه های اجتماعی تاکید کرد و تحقق شعار "ری، شهر ایرانی اسلامی پیش رو" را مرهون همراهی ظرفیت های اجتماعی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، فرهاد افشار در جریان سلسله دیدارهای صمیمانه ای که در روزهای نخست کاری خود با نخبگان و فرهیختگان شهرری داشت، گفت: شهرری با وجود حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزادگان واجب التکریم و آثار تاریخی و باستانی که از ظرفیت های مهم منطقه محسوب می شوند، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری به شمار می آیند.  

افشار به اهمیت همراهی مشارکت های مردمی با فعالیت های اجرایی اشاره کرد و افزود: امروز مدیریت به سمت تشکیل حکومت های محلی پیش رفته و موفقیت در گرو همراهی سرمایه ها و ظرفیت های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی افراد جامعه باعث رفع مشکلات خواهد شد، افزود: خوشبختانه شهرری از این لحاظ پتانسیل لازم را دارد و اغلب مسائلی که در مدیریت شهری تهران با صرف هزینه باید حل شود، در شهرری با وجود روحیه مشارکت پذیری و همراهی سرمایه های اجتماعی به راحتی می توانیم حل کنیم.

افشار اخلاق مداری را از ویژگی های بارز مردم شهرری برشمرد و گفت: تجربه نشان داده است که عبور از شرایط سخت با وجود اخلاق و رفتارهای اخلاق مدارانه به راحتی امکان پذیر خواهد بود که خوشبختانه این خصلت در مردم شهرری وجود دارد و با بهره گیری از این مهم می توانیم به سمتی پیش برویم که الگویی برای سراسر کشور شویم.

وی فعالیت و همراهی تشکل های مردم نهاد، نخبگان و فرهیختگان شهرری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای تحقق شعار" ری شهر ایرانی اسلامی پیش رو" نیازمند مشارکت و همراهی اقشار اثرگذار اجتماعی و فرهنگی هستیم.

افشار با اشاره به اهمیت لحاظ درخواست های مردم در تصمیم سازی ها گفت: مطالبه گری مردم یکی از مهمترین خصوصیتی است که بایستی به درستی هدایت شود تا مردم از حقوق شهروندی خود برخوردار شوند که هدایت گری این موضوع بر عهده نخبگان و سرمایه های اجتماعی است.

وی وجود تشکل های مردم نهاد و اثرگذار در شهرری را از دیگر نقاط قوت و ویژگی های برجسته شهرری برشمرد و افزود: انسجام کاری و حضور فعال تشکل ها، زمینه اعتماد و حسن ظن مردم را فراهم آورده است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای حل مشکلات و دغدغه های شهروندان استفاده کنیم.

شهردار منطقه 20 در نخستین روزهای کاری خود در منطقه ضمن سکان داری مدیریت شهری این منطقه با تشکل ها و ظرفیت های مردم نهاد از جمله هیئت پیشکسوتان فوتبال، شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام(ره)، انجمن انبوه سازان شهرری، هیئت اجرایی خانه کارگر، روسای کانون بازنشستگان، شوراها و کانون های انجمن اسلامی کارخانجات شهرری و مدیران و روسای ارگان ها و ادارات شهرری از جمله فرماندار ویژه شهرری دیدار کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز