شهردار گلستان:

محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۱:۰۷:۰۳
کد خبر: ۷۵۲۱۹۰
محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، عرب شهردار گلستان با ارسال پیامی حلول ماه محرم و ایام شهادت و سوگواری حضرت امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یارانش را بر عموم شیعیان بویژه شهروندان ولایی گلستان تسلیت  گفت.

«بسم الله الرحمن الرحیم»

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ

سلام بر محرم و عاشورا، سلام بر حسین(ع)، سلام بر دستان بریده سقای کربلا، سلام بر خیمه های سوخته و بر ناله های کودکان تشنه، سلام بر صبر و دلتنگی های زینب(س)، سلام بر ندای جاودان «هل من ناصر ینصرنی» و سلام بر اشک های حضرت صاحب الزمان (عج)

محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند. آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت شان در تاریخ ثبت و جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان قرار گرفت.

محرم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه سوگواری و ماه عشق است محرم مدرسه عشق است که باید در آن درس آموخت. کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت طلبی است و امام حسین (ع) بهترین آموزگاری بود که عملأ آموخت تقوا، گوشه نشینی و عزلت از جامعه نیست بلکه موهبتی است که با بصیرت، دانایی و ستیز دائم با هواهای نفسانی و مفاسد اجتماعی به دست می آید.

اینجانب فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت أبا عبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و تمام شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده، رجاء واثق دارم که مردم محب اهل بیت شهر گلستان و مسئولان محترم هیئات و تشکل های دینی و مذهبی هم نوا با سایر عزاداران این سرزمین، فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در زمینه برپایی مجالس و آیین های سوگواری الهام بخش و عاری از هر گونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار خواهند داد تا ان شاء الله شاهد اقامه مجالسی در شأن شهر شور عاشورائیان و جلال و شکوه و عظمت ابا عبدالله(ع) و محرم و صفر و عاشورای حسینی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز