دکتر نوبخت در آیین‌ امضای ۲ تفاهم‌نامه اشتغال سازمان برنامه و بودجه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد:

۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای طرح‌های اشتغال

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۹:۴۱:۴۶
کد خبر: ۷۵۳۵۵۷
۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای طرح‌های اشتغال
آیین‌ امضای موافقت نامه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور مسؤولان مربوط و با هدف توسعه متوازن و کمک به توزیع عادلانه اشتغال مولد جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان در این مراسم اظهار داشت: در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در سال‌جاری پرداخت کرده‌ایم که این رقم در سال‌های گذشته حدود چهار تا پنج هزار میلیارد تومان بود و نتیجه افزایش اعتبارات عمرانی، افزایش حدود پانصد هزار شغل جدید است. 

وی افزود: هدف اصلی تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه متوازن و کمک به توزیع عادلانه ثروت، ایجاد کسب و کار، اجرای برنامه اشتغال و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی در آیین‌نامه اجرایی بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تحرک اقتصادی در بخش‌های مختلف اقتصادی است. 

دکتر نوبخت در ادامه اظهارات خود گفت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، پیش‌بینی ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل شده و برای این هدف حدود سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: درمجموع حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای اشتغال در نظر گرفته‌ایم  و امروز با این تفاهم‌نامه شروع این اقدام به صورت رسمی انجام می‌پذیرد.

معاون رئیس‌جمهور در مورد برنامه دولت برای مقابله با تحریم‌ها، اظهار داشت: برنامه جامع مقابله با تحریم‌ها از تیرماه سال‌جاری، آماده شده و غیر از این هم، بسته‌های جبرانی و حمایتی برای مبارزه یا تحریم‌ها تهیه کرده‌ایم که از این جمله می‌توان به بسته‌ حمایتی از واحدهای تولیدی برای ایجاد فرصت‌های شغلی و نیز جلوگیری از ریزش اشتغال موجود اشاره کرد. 

وی افزود: ما در حدود یک میلیارد  دلار برای حفظ اشتغال موجود و نیز اجرایی کردن تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور لحاظ کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم از طریق منابع صندوق توسعه ملی، حمایت و همکاری بخش خصوصی و نیز همکاری استان‌ها، به مشکلات مربوط به بیکاری فائق آییم. 

گزارش مذکور حاکی است در این مراسم دکتر انوشیروان محسنی بندپی‌ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده دکتر نوبخت و همکاران ایشان در سازمان برنامه و بودجه کشور برای اهتمام در برنامه‌های اشتغال گفت: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ سه میلیون نفر به جمعیت شاغلان کشور اضافه شده و ما موظف هستیم برای حداقل هفتاد درصد این تعداد زمینه‌های اشتغال را فراهم کنیم. 

وی تصریح کرد: یک ونیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و شش هزار میلیارد تومان هم از طریق بانک‌های مختلف برای عملی کردن ۳۳ هزار طرح مصوب اشتغال در نظر گرفته شده است. 

بر پایه این گزارش، در مراسم مذکور، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور هم در سخنانی اظهار داشت: سال گذشته از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، در حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان سود عاید کشور شد و این شرکت‌ها توانسته‌اند با مفاهیم و فرهنگ جدید هم به اشتغال کشور کمک کنند و هم فرهنگ جدیدی در جامعه رقم زده‌اند. 

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از حداقل امکانات استفاده کرده و توانسته‌اند به توسعه اشتغال و رشد پایدار کشور کمک کنند. 

به موجب همین گزارش، دکتر حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم در گزارشی، به جزییات این تفاهم‌نامه‌ها پرداخت و گفت: کمک‌های بلاعوض دولت به میزان هفت هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال از محل منابع بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور متناسب با پیشرفت پروژه‌ها توسط این سازمان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۲۲۰۰ میلیارد ریال به معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: در هر دو حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مجمع ۱۲ برنامه اشتغال‌زا داریم که با امضای این دو تفاهم‌نامه به صورت رسمی و عملی دنبال می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز